شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جیلی استارشیپ
پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی آماده‌شده برای سال آینده

جیلی پیش‌نمایش محصول آتی خود که یک شاسی‌بلند پرچم‌دار پلاگ‌این هایبریدی است را در نمایشگاه پکن معرفی کرد. این کانسپت Galaxy Starship نام دارد و نشان می‌دهد محصول آتی که فروش آن از سال آینده آغاز خواهد شد چه شکل و شمایلی دارد. البته انتظار می‌رود نام نسخه تولیدی نیز جیلی گلکسی L9 باشد. سال پیش که از برند جدید گلکسی رونمایی شد، جیلی اعلام کرد که در طول ۲ سال آینده حداقل ۴ مدل PHEV از این زیرمجموعه با نام‌های L5، L6، L7 و L9 عرضه خواهد شد.


جیلی گلکسی استارشیپ: مملو از ایده و نوآوری

اولین عنصری که از نمای بیرونی کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ خودنمایی می‌کند، درهای عجیب و غریب آن است که می‌توان آن‌ها را ترکیبی از درهای gull wing و درهای suicide دانست. البته می‌توان تقریبا مطمئن بود که این ویژگی به نسخه تولید انبوه خودرو راه نخواهد یافت. با این حال، احتمالا شاهد استفاده از سایر عناصر کانسپت در مدل نهایی خواهیم بود.

همانند مدل گلکسی E8، کانسپت گلکسی استارشیپ نیز از نمای جلوی جذاب و نقاط با الگوی ماتریکسی بهره می‌برد. خطوطی که از نمای جانبی خودرو مشاهده می‌شوند، بسیار صاف و یادآور خودروهای الکتریکی استارتاپ‌های نوپا و تازه‌تاسیس چینی هستند. دستگیره‌های درب پنهان هستند اما چیزی که اصلا پنهان نیست و به شدت هم به چشم می‌آید، چرخ‌های کانسپت با ظاهر مثلث‌مانند خود هستند. این چرخ‌ها هم احتمالا به نسخه تولیدی نمی‌رسند.

ویژگی‌های عجیب و غریب و آینده‌گرایانه این کانسپت در فضای داخلی آن بیشتر هم می‌شوند. به عنوان مثال، یکی از صندلی‌ها را نه تنها می‌توان کاملا صاف کرد بلکه امکان انتقال آن به فضای بیرون از خودرو نیز وجود دارد. یک دستیار مجازی هم وجود دارد که مواردی مثل تصاویر سفارشی یا اطلاعات هولوگرافی را به نمایش می‌گذارد. از چیپ قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8295 برای تغذیه سیستم عامل و سیستم سرگرمی خودرو استفاده شده است.


جیلی گلکسی مجهز به فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی

در این کانسپت شاهد به کارگیری از ایده‌ها و مفاهیمی هستیم که در آینده‌ای نزدیک، راه خود را به تمام خودروهای تولید انبوه گروه باز خواهند کرد. اولین مورد، پلتفرم کانسپت گلکسی استارشیپ است که نسخه جدید GEA (Geely Electric Architecture) محسوب می‌شود. این پلتفرم خود تفسیر جیلی از پلتفرم SEA بود و از سال ۲۰۲۱ در مجموعه‌ای از محصولات جیلی به کار برده شده است. از پلتفرم GEA می‌توان در گستره‌ای از محصولات تمام‌الکتریکی، گسترش‌دهنده رنج و پلاگ‌این هایبریدی استفاده کرد.

مدل مفهومی گلکسی استارشیپ میزبان نسل بعد سیستم مخصوص جیلی با نام Thor نیز خواهد بود. این سیستم از یک پیشرانه با بیشترین بازده حرارتی یک پیشرانه در جهان که ۴۶ درصد است تشکیل شده و جیلی ادعا می‌کند که با مصرف سوخت متوسط ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، خودرو توانایی پیمایش بیش از ۲ هزار کیلومتر در چرخه CLTC را دارد.

یک ویژگی دیگر پلتفرم GEA امکان استفاده از اکوسیستم دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی برای خودروهای انرژی جدید است و از آن به عنوان «یک شاسی دیجیتالی» یاد شده است. این سیستم که توسط خود جیلی توسعه یافته، فناوری‌های مختلفی را با هم ترکیب می‌کند و سرعت پاسخگویی آن ۴ میلی‌ثانیه است. بدین ترتیب خودرو می‌تواند در شرایط ضروری دست به کار شود و ریسک‌های احتمالی را کاهش دهد. همچنین، این سیستم می‌تواند دریفت بدون حضور راننده را به صورت اتوماتیک و همانند آن چه که در نمونه اولیه جیلی E8 دیدیم انجام دهد.

جیلی همچنین مدعی شده که این کانسپپت به سبک‌ترین، کوچک‌ترین و پربازده‌ترین سیستم تعلیق الکتریکی مجهز است. جیلی می‌گوید به تخصص و تجربه کافی برای استفاده از ماده سیلیکون کارباید در سیستم تعلیق هوشمند هایبریدی رسیده و توانسته میزان موردنیاز این ماده برای استفاده در پلتفرم ۸۰۰ وولتی را به اندازه ۷۵ درصد کاهش دهد.

نظر دهید


در همین زمینه