شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - توشک Aeon
هایبرید و الکتریکی

 

زمانی که از هایپرکارها صحبت می‌شود قطعا آخرین نامی که به ذهن خطور می‌کند نام برند اسلووانیایی توشک است. اما مالک این برند یعنی آلیوشا توشک با معرفی دو محصول جدید خود قصد دارد این رویه را تغییر دهد.


توشک به تازگی از هایپرکار Aeon رونمایی کرده که به اعتقاد این شرکت، این خودرو نه تنها توان رقابت بلکه توان تسلط بر این سگمنت را نیز خواهد داشت. توشک Aeon را با دو قوای محرکه تمام الکتریکی و هایبرید به بازار عرضه خواهد کرد.


Aeon E نمونه الکتریکی این هایپرکار محسوب می شود که در مجموع قدرت شگفت انگیز 2500 اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو تنها 1600 کیلوگرم وزن دارد و به همین علت نسبت وزن به اسب 1.7:1 را ایجاد می‌کند.


Aeon H همانطور که از پیشوند آن پیداست نمونه هایبرید این هایپرکار است که از پیشرانه 8 سیلندر درونسوز و موتورالکتریکی بهره می‌برد که مجموعا 1930 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. وزن این نمونه 1480 کیلوگرم است که نسبت وزن به اسب 1.3:1 را نشان می‌دهد.


اطلاعات بیشتر در خصوص آیرودینامیک و مسائل فنی‌تر در روز معارفه اصلی مشخص خواهد شد. در خصوص کابین توشک Aeon نیز این شرکت بر ایجاد تجربه سفارشی برای هر خریدار متمرکز شده است. Aeon قطعا در صف اول هایپرکارها با قابلیت شخصی سازی قرار خواهد گرفت. توشک هر خودرو را بر اساس سفارشات و شخصی‌سازی مالک تولید خواهد کرد تا ارتباط عمیقی بین مالک و خودرو ایجاد شود. با توجه به این موضوع هیچ کدام از نمونه‌ها شبیه به یکدیگر نخواهند بود.


این اولین محصول این شرکت اسلوونیایی نیست زیرا آنها قبلا TS900 را با شتاب 2.7 ثانیه و قدرت 937 اسب‌بخار قدرت ساخته بودند.


تولید این هایپرکار محدود خواهد بود و قیمت و زمان عرضه آن نیز در آینده مشخص می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه