شبکه‌های اجتماعی

دو میلیون دلار برای بنتلی بدون سقف
Automobile Farsi - 2021 Bentley Mulliner bacalar

محصولی تازه از مولینر

بنتلی، مانند بسیاری دیگر از خودروسازان بزرگ، قصد داشت تا در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2020 از محصول تازه خود را معرفی کند، اما تعطیلی این نمایشگاه به خاطر بحران کرونا باعث شد تا این کار را به صورت اینترنتی انجام دهد.

 

مولینر باکالار نام این محصول جدید بنتلی است که حتی از یک سقف پارچه‌ای جمع‌شو نیز محروم است. اگر هوا بارانی باشد، بهترین حالت استفاده از آن، پارک‌کردنش در پارکینگ است. این اتومبیل تمام‌چرخ محرک نیروی خود را از یک پیشرانه 12 سیلندر 650 اسب بخاری می‌گیرد و جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک آن بیشتر اوقات نیروی تولیدی این پیشرانه را به محور عقب منتقل می‌کند، اما در صورتی که اصطکاک چرخ‌های عقب از دست برود، در چشم به هم‌زدنی می‌تواند آن را به چرخ‌های جلو منتقل کند.
نام باکالار از دریاچه‌ای در مکزیک گرفته شده که به زیبایی‌اش شهره است. اگر چه این اتومبیل شباهت قابل توجه‌ای به کانتیننتال GTC کانورتیبل دارد، اما بنتلی می‌گوید که هیچ کدام از قطعات بدنه این دو اتومبیل مشترک نیست.

 

چوبی که برای تزیینات داخلی این اتومبیل به کار گرفته شده از تنه درختانی تهیه شده است که به مدت پنج هزار سال در رودخانه‌ها و دریاچه‌های منطقه‌ای در بریتانیا افتاده بودند. قرار گرفتن تنه این درختان در خاک مرطوب در طول پنج هزاره باعث شده تا رنگ سیاهی که مشاهده می‌کنیم را به خود بگیرند. بعد از استخراج این چوب‌ها از زمین با مراقبت فراوان و در شرایط کنترل شده خشک شدند تا بدون خراب شدن و تغییر حالت، شکل طبیعی خود را حفظ کنند. نکته جالب دیگر استفاده از خاکستر غلاف برنج، که یکی از فرآورده‌های جانبی برنج است، برای تولید رنگ بدنه بنتلی باکالار است. نشان‌های بنتلی مولینر باکالار بر خلاف معمول که رنگ نقره‌ای دارند، با استفاده از برنز و تیتانیوم مشکی ساخته شده‌اند.

 

باکالار اولین نمونه از سری محصولات  بسیار کم تیراژ و با نهایت شخصی‌سازی برای مشتریان فوق ثروتمند بنتلی است. استراتژی‌ای بوگاتی، شرکت دیگری از مجموعه فولکس‌واگن، نیز در پیش گرفته است. تولید نسخه‌های بسیار خاص و با جزییات عجیب و غریب مانند استفاده از چوب 5 هزار ساله، این قدرت را به خودروسازان می‌دهد تا سودهای سرسام‌آوری را به دست آورند. فقط 12 دستگاه از بنتلی باکالار تولید خواهد شد که هر 12 دستگاه آن نیز پیش‌فروش شده است. قیمت بنتلی باکالار دو میلیون دلار اعلام شده که بد نیست بدانیم معادل 310 میلیارد ریال است!

نظر دهید


در همین زمینه