شبکه‌های اجتماعی

چری تیگو 7 پرو چه ویژگی‌هایی دارد؟
اتومبیل فارسی - چری تیگو 7 پرو

نسل جدید تیگو 7 را بهتر بشناسیم

 


چری تیگو 7 چند سالی در بازار کشورهای مختلف حضور دارد و در این سال‌ها با توجه به سبک طراحی جذاب و البته متفاوت خود و تبلیغات گسترده شرکت مادر، توانست تا حد مطلوبی نظر مشتریان چری را به خود جلب کند، اما دیگر وقت آن رسیده تا چری دستی بر سر و روی این محصول حیاتی خود بکشد. از آنجایی که شرکت‌های تازه تاسیس خودروساز چینی درست برخلاف خودروسازان با سابقه کشورمان، به جای فیس‌لیفت کردن و ایجاد تغییر در چراغ‌ها و همرنگ‌ کردن زه درها، علاقه وافری به معرفی نسل جدید محصولات خود دارند، از این رو شرکت چری نسل جدید تیگو 7 را با نام تیگو 7 پرو در بازارهای جهانی معرفی و عرضه کرد که باید گفت به واقع نسبت به نمونه قبلی از نظر طراحی خارجی و داخلی، زیباتر، پخته‌تر و هماهنگ‌تر شده، اما به اندازه نسل قبلی منحصر به فرد نیست.

 

نقد طراحی

گرچه پلتفرم چری تیگو 7 که با همکاری جگوار و لندروور توسعه یافته بود، در این نسل نیز با نسل قبل تفاوت نکرده، اما ظاهر مدل جدید، دنیایی از تفاوت و رشد را در طراحی خود به نمایش می‌گذارد.
در همین ابتدا باید خدمت شما بگوییم که چری تیگو 7 پرو در تمام ابعاد نسبت به نسل قبل رشد داشته است.


پس از بیان این خصیصه‌های کلی وقت آن رسیده است که به سراغ ظاهر بیرونی خودرو برویم. در نمای جلو امضای جدید شرکت چری که بی شباهت به نسل جدید محصولات هیوندای و به ویژه سانتافه نیز نیست، به خوبی در بخش جلوپنجره شش ضلعی و کروم کاری شده‌ خودرو و ترکیب آن با چراغ ها به چشم می‌آید. سپر خودرو نیز با دو قاب عمودی در طرفین که دی‌لایت‌های خودرو در آن‌ها جانمایی شده و یک ورودی هوای پهن و باریک در مرکز که در بالای آن یک نوار کرومی سرتاسری کشیده شده، تکمیل کننده‌ نمای جلوی چری تیگو 7 جدید هستند.

به نمای کناری می‌رسیم. با نگاه به این قسمت از خودرو به خوبی متوجه همان موضوع پختگی طراحی نسبت به نسل قبل خواهید شد. از بارز ترین مولفه‌های جذاب در نمای کناری نیز می‌توان به شکست بسیار زیبا و به نوعی Z گونه لبه پایینی پنجره‌ها در قسمت انتهایی اشاره کرد.


سایز رینگ و لاستیک خودرو نیز نسبتا با ابعاد آن هماهنگی دارد و دیگر شاهد آن فاصله‌ زشت بین لاستیک تا گلگیر که در اکثر خودروهای چینی مرسوم است، نیستیم.

نمای عقب چری تیگو 7 پرو از طرحی مدرن و هماهنگ با دیگر بخش‌های بدنه تشکیل شده که البته باید اذعان داشت در بخش چراغ ها، جانمایی اگزوز و مه شکن‌های روی سپر، شباهت بسیار زیادی با نسل جدید خودروهای رنو به ویژه کولئوس، دارد. به عنوان آخرین نکته باید بیان کرد که بدنه دو رنگ چری تیگو 7 پرو نیز در زیبایی و متفاوت نشان دادن خودرو تاثیر بسزایی داشته و از جمله آپشن‌هایی محسوب می‌شود که کاملا مطابق سلیقه مشتریان در کشورهای مختلف است.

در نهایت باید گفت که چینی‌ها این روزها از مرحله طراحی‌های صرفا کپی کاری شده گذر کرده‌اند و بیشتر سعی دارند تا با به کارگیری طراحان شرکت‌های معروف، امضایی متین و موقر را برای برندهای خود ایجاد کنند که باید پذیرفت در این امر نیز تا به اینجای کار نسبتا موفق عمل کرده‌اند.


ورود به کابین

با ورود به کابین چری تیگو 7 پرو نیز مانند ظاهر بیرونی آن، انقلاب در طراحی را مشاهده می‌کنیم. در کابین خودرو شاهد طرحی زیبا، لوکس و مدرن هستیم. در کابین نسل قبلی چری تیگو 7 طراحان شرکت سعی کرده بودند از حداقل کلید‌های فیزیکی در کنسول خودرو استفاده کنند و سادگی بیش از حد کابین خودرو پس از چندی، مصرف کننده را دل‌زده می‌کرد، اما در نسل جدید شاهد رشد و بهبود طراحی در همه‌ جنبه‌ها هستیم.

 

کابین کاملا ارگونومیک، دارای فضای مناسب و زیبا طراحی شده و در برخی جزئیات مانند بخش پایینی دریچه‌های سیستم تهویه در مرکز کنسول، یعنی جایی که تنظیمات مربوط به بخش تهویه قرار دارد بی شباهت به محصولات جدید آئودی نیز نیست.
فرمان خودرو و نیز اهرم تعویص دنده اتومات آن، بسیار زیبا و در سطحی بالاتر از سطح برند چری خودنمایی می‌کنند. فضای پا و سر برای همه سرنشینان، رضایت بخش بوده و قسمت بار نیز کاملا جوابگوی سفر‌های بین شهری خواهد بود.

 

در بحث فن آوری و تجهیزات، چری تیگو 7 پرو از سیستم شبکه Lions Intelligent بهره می‌برد. در این سیستم ویژگی هایی همچون شناسایی صدا، مسیریابی آنلاین، پخش موسیقی و رادیو آنلاین و … به کار رفته است. با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، ویژگی‌هایی همچون استارت زدن از راه دور، روشن و خاموش کردن سیستم تهویه، باز کردن درها، بازکردن زیردستی و… نیز وجود دارند.
سه نمایشگر شامل نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی برای پشت آمپر دیجیتالی، نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی سیستم سرگرمی و نمایشگر ۸ اینچی سیستم تهویه، کروزکنترل فعال، دوربین دید ۳۶۰ درجه، ترمز اضطراری خودکار، هشدار بازماندن درها و سقف پانورامیک نیز تکمیل کننده بخش تجهیزات چری تیگو 7 پرو هستند.

 

ویژگی‌های فنی چری تیگو 7 پرو
از نظر قوای فنی، چری تیگو 7 پرو در بازار جهانی از دو پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱٩٧ اسب بخار و گشتاور ٢٩۰ نیوتن‌متر و یا ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت‌های ۱۴۷ و یا ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ الی ۲۳۰ نیوتن‌متر بهره می‌گیرد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو نیز برعهده گیربکس‌های 6 سرعت دستی و یا اتوماتیک CVT برای پیشرانه ۱.۵ لیتری و نیز 7 سرعت دو کلاچ برای پیشرانه ۱.۶ لیتری است که این جعبه دنده‌ها قدرت تولیدی را مانند بیش‌تر کراس‌اوورهای چینی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 

سخن پایانی
چری تیگو 7 پرو در بازار بین‌المللی در بازه قیمتی ۱۲۵۰۰ دلار تا 22 هزار دلار بسته به سطح تجهیزات و پیشرانه برای مشتریان عرضه می‌شود. از رقبای چینی و مطرح این خودرو در بازار جهانی و به ویژه روسیه و آمریکای جنوبی می‌توان به هاوال F7، GAC GS5 و جیلی اطلس اشاره کرد که باید گفت چری تیگو 7 پرو با توجه به سبک طراحی، آپشن‌های ارائه شده و تنوع فروش شرکت چری در سطح بین‌المللی، یارای رقابت با خودروهای مذکور و حتی برندهای نسبتا مطرح جهانی را دارد.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه