شبکه‌های اجتماعی

کاهش 43 درصدی سود جیلی در پی گسترش ویروس کرونا
اتومبیل فارسی - هولدینگ جیلی

با فروش 530.446 دستگاه از محصولات خود

شرکت خودروسازی جیلی چین به تازگی از کاهش ۴۳ درصدی سود خود در نیمه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه در سال 2019 خبر داد.

 

همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و تاثیر مخرب آن در اقتصاد جهانی و تعطیلی بسیاری از صنایع از جمله صنعت خودرو سبب ایجاد رکودی کم‌سابقه در بازارهای کوچک و بزرگ خودرو در جهان شده و تولید خودرو را با افت قابل توجهی روبرو کرد. کشور چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان نیز ضررهای بسیاری را در این دوران متحمل شده و بر اساس جدیدترین اخبار به تازگی فروش خودرو در این کشور با روندی بسیار کند در مسیر بهبود قرار گرفته است. اگرچه فروش خودرو در بازار چین در ماه جولای نیز برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافته اما نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، فروش خودرو افت ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در این میان شرکت خودروسازی جیلی از سود خالص ۳۳۱ میلیون دلاری خود در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن 2020 خبر داد. جیلی در این مدت تعداد 530.446 دستگاه از محصولات خود را به فروش رسانده و ۲۳ درصد درآمد کم‌تری را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده است.

 

لازم به ذکر است که هولدینگ جیلی در سال 1986 تأسیس و در سال 1997 با نام تجاری Geely Auto وارد صنعت خودرو شد. این گروه در حال حاضر مالک یا سهام‌‌دار شرکت‌های پروتون، لینک اند کو، لوتوس، ولوو و همچنین شرکت تاکسی‌های برقی است. این گروه در سال 2018 بیش از 1.5 میلیون دستگاه انواع خودرو فروخته است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه