شبکه‌های اجتماعی

رنو مگان فیس‌لیفت 2020 معرفی شد
اتومبیل فارسی - رنو مگان فیس‌لیفت 2020

همراه با نسخه پلاگین هیبرید با فناوری E-Tech

رنو از نسخه فیس لیفت مگان با مدل 2020 رونمایی کرد. در این نسخه که فیس‌لیفت نسل چهارم مگان به شمار می‌رود، رنو تغییرات کمی را در ظاهر مگان اعمال کرده است که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از چراغ‌های تمام LED حتی برای مدل پایه اشاره کرد که میزان روشنایی آن‌ها 30 درصد بهبود یافته است. رنو در نمای عقب مگان جدید نیز از چراغ‌های LED استفاده کرده است. در کنار این موارد، تغییرات ظاهری محدود به جلوپنجره، سپر جلو، استفاده از المان‌های کرومی در نسخه‌های مجهزتر، رینگ‌های جدید 16 تا 18 اینچی و قابلیت سفارش سه رنگ جدید شامل دو رنگ خاکستری و مسی می‌شوند. 

داخل کابین رنو مگان فیس‌لیفت از نمایشگر به جای نشانگرهای پشت فرمان استفاده کرده است. همچنین یک نمایشگر لمسی 9.3 اینچی عمودی نیز برای سیستم مولتی‌مدیا در قسمت مرکزی داشبورد تعبیه شده است. رنو همچنین پنل کنترلی سیستم تهویه مطبوع را برای رسیدن به ارگونومی بهتر به‌ روز رسانی کرده است. روکش جدید صندلی‌ها، استفاده آینه وسط بدون فریم و صندلی‌های برقی در نسخه‌های مجهزتر از جمله ویژگی‌های نسخه فیس‌لیفت مگان است.

 

تغییرات فنی

رنو در فیس‌لیفت مگان نسخه پلاگین هیبرید این خودرو را نیز با فناوری E-Tech توسعه داده است. رنو مگان پلاگین هیبرید به یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی 4سیلندر و دو موتور الکتریکی و بسته باتری 9.8 کیلووات ساعتی مجهز شده است. مگان E-Tech در حالت الکتریکی توانایی پیمایش 50 کیلومتر با بیشینه سرعت 135 کیلومتر بر ساعت را دارا است که این مسافت در پیمایش درون شهر تا 65 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

نسخه‌های بنزینی مگان به پیشرانه 1.3 لیتری TCe رنو مجهز است که قادر به تولید 115، 140 و 160 اسب‌بخار قدرت است. برای نسخه فیس‌لیفت رنو مگان یک پیشرانه با توانایی تولید 100 اسب‌بخار قدرت نیز در نظر گرفته شده که همراه با جعبه دنده 6سرعته دستی عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که رنو برای نسخه‌های 140 و 160 اسب‌بخاری، از جعبه دنده 7سرعته دو کلاچه استفاده خواهد کرد.

نسخه دیزلی رنو مگان فیس‌لیفت نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری با توانایی تولید قدرت 95 یا 115 اسب‌بخار همراه با جعبه دنده دستی یا خودکار مجهز شده است.

 

نسخه‌های RS لاین، RS و RS Trophy

رنو به جای عرضه نسخه GT لاین برای مگان جدید، نمونه RS لاین را جایگزین کرده است که تنها به پکیج ظاهری مجهز شده و برای مشتریانی است که بودجه خرید نسخه RS یا RS Trophy را ندارند.

اما نسخه RS رنو مگان فیس لیفت قادر به تولید 296 اسب‌بخار قدرت است که 20 اسب‌بخار نسبت به نسخه قبلی افزایش قدرت را نشان می‌دهد. همچنین بیشینه گشتاور آن با 30 نیوتن‌متر افزایش به 420 نیوتن‌متر رسیده است. برای نسخه RS نیز جعبه دنده‌ خودکار دو کلاچه تعبیه شده است. در خصوص نسخه مجهز به جعبه دنده دستی مگان RS هم باید بیان کرد که بیشینه گشتاور تولیدی آن به 400 نیوتن‌متر محدود شده است. نسخه RS Trophy هم با ویژگی‌های ظاهری مشترکی با نمونه RS راهی بازار می‌شود، با این تفاوت که رنو این نسخه را با کابینی لوکس‌تر و صندلی‌های اسپرت ریکارو به بازار عرضه می‌کند.

رنو قصد دارد فروش مگان فیس لیفت را از تابستان آغاز کند.

نظر دهید


در همین زمینه