شبکه‌های اجتماعی

2023 اتومبیل فارسی - فورد ماستنگ دارک هورس
در سه تریم استاندارد، S و R

 

فورد نسل هفتم ماستنگ را معرفی کرد که در دو مدل 4 و 8 استاندارد عرضه خواهد شد. اما تریمی با نام Dark Horse وجود دارد که تجهیزات آپشنال نمونه‌های عادی بر روی آن به صورت استاندارد نصب شده است.


این خودرو از یک دیفرانسیل لغزش محدود تورسن با یک میله بزرگ‌تر، استرات بار ارتقا یافته، دمپر‌های جدید جلو، تایرهای Beefer و ترمز‌های بزرگتر برمبو با کلیپر‌های آبی بهره می‌برد. همانطور که در معرفی ماستنگ‌های استاندارد گفته شد، فورد همچنان از اطلاعات فنی پیشرانه رونمایی نکرده است و تنها در خصوص این مدل به این اشاره کرده که این مدل نسبت به پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر قدرت بیشتری خواهد داشت.

این تیونینگ بر روی پیشرانه‌ای انجام خواهد شد که به گفته فورد قدرتمندترین پیشرانه آن خواهد بود. برای مقایسه، نمونه‌های مک 1 و بولیت در حدود 480 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و خروجی دارک هورس نزدیک 500 اسب‌بخار است. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و گیربکس 6 سرعته دستی برای این نمونه نیز در دسترس خواهد بود.


از نظر بصری، دارک هورس از قاب چراغ‌های تیره، کلیپر‌های آبی، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب، دفیوزر و جلوپنجره مشکی براق ویژه بهره می‌برد. رنگ بدنه آبی این خودرو با نام Blue Ember تنها بر روی این مدل عرضه می‌شود. برای کابین نیز همان تم آبی در نظر گرفته شده تا هماهنگی خوبی بین این دو فضا ایجاد شود. مانند بیرون خودرو که بج‌های دارک هورس خودنمایی می‌کند، داخل خودرو نیز این بج جایگزین لوگو پونی شده است.

 
دارک هورس
دارای دو مدل دیگر با پسوند S و R است که مدل S نسخه ساده و قانونی به حساب می‌آید. این خودرو کاملا مناسب آخر هفته‌ها خواهد بود که مالک آن بتواند در خیابان‌ها و حتی پیست کمی شیطنت کند. برای کاهش وزن این خودرو فورد تمام قطعات غیر ضروری را حذف کرده تا بتواند رول کیج مورد تایید فیا، صندلی‌های مسابقه، فرمان مسابقه‌ای، توری ایمنی و سیستم اطفا حریق را بر روی آن نصب کند. داخل خودرو کلید‌های برف پاک‌کن، چراغ‌های راهنما، چراغ باران و تنظیمات آینه بر روی یک کنسول میانی نصب شده شده است. فورد برای این خودرو محدود کننده سرعت و صندلی سرنشین کناری را به صورت سفارشی نصب خواهد کرد.


یک نمایشگر اطلاعات، پین‌های نگهدارنده کاپوت، بال قابل تنظیم عقب، سیستم اگزوز ارتقا یافته و قلاب‌های یدک کشی جلو و عقب از دیگر امکانات این مدل به حساب می‌آیند. فورد همان چرخ‌های دارک هورس استاندارد را بر روی این خودرو همراه با کلیپر‌های ترمز قوی‌تر نصب می‌کند. سیستم تعلیق تطبیقی همراه با دمپر‌های چندگانه DSSV با قابلیت تنظیم ارتفاع و کمبر نیز بر روی ماستنگ دارک هورس S قرار دارند.


تریم R تمام ویژگی‌های مدل S را داراست و علاوه بر آنها چرخ‌های فورد پرفورمنس، سلول سوختی برای برد بیشتر و جوشکاری سفارشی بدنه نیز روی آن قرار دارد. این خودرو برعکس نمونه S رسما برای مسابقات طراحی شده است. از این نسل 6 مدل مسابقه‌ای برای رقابت‌های GT3,GT4,Nascar,NHRA تولید خواهد شد.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه