شبکه‌های اجتماعی

کراس‌اوور جمع‌جور ولوو XC40 به‌روز شد
Automobile Farsi - 2022 Volvo XC40

با تغییرات کم و غیر قابل محسوس

 

 

کراس‌اوور کامپکت ولوو XC40 که از سال 2017 تولید می‌شود یک بازسازی برنامه‌ریزی شده را پشت سرگذاشته است. به نظر می‌رسد ولوو «روابط عمومی پنهان» را از تسلا می‌اموزد زیرا پیش از این در اروپا قبل از رونمایی در سایت‌ها ظاهر می‌شدند اما در مورد XC40 حتی یک بیانیه مطبوعاتی هم منتشر نشده است. در هر حال XC40 جدید به نظر می‌رسد دستخوش یک به‌روزرسانی مینور یا کوچک شده است.

 

طراحی قسمت جلو کراس‌اوور جدید شبیه به ولوو C40  شده و دارای همان چراغ‌های جلوی کج و سپر آن با خطوط عمودی جانبی بیشتر نسبت به نسخه قبلی تزئین شده‌است. تقلید از لوله‌های اگزوز در سپر عقب کنار گذاشته شده و حتی جزو  تصویر جدید این برند در سازگار با محیط زیست هم قرار نمی‌گیرد، حتی به خودروهای اسپرت R-Design نیز تکیه نمی‌کند و از طراحی جدیدی برخوردار است و به طور کلی در طراحی جدید خبری حتی از لوله اگزوزهای نمادین هم نیست.

 

       بیشتر بخوانید -> ولوو C40 ریشارژ، کراس کوپه تمام الکتریکی ولوو رونمایی شد

 

کمی در فرمان، رنگ‌های بدنه و مواد تشکیل دهنده کابین تغییراتی ایجاد شده اما در فضای کلی کابین تغییر محسوسی مشاهده نمی‌شود. برای مثال از تابستان گذشته ولوو XC40 مجهز به فرمان با روکش چرمی شده است که تماما از چرم مصنوعی ساخته شدهاست و از سیستم رسانه‌ای مبتنی بر اندروید که در سال 2020 ارائه شده بهره می‌برد.

 

دامنه پیشرانه‌ها نیز دستخوش تغییر نشده و تمام پیشرانه‌های دیزلی همچون سال 2019 حتی برای بازارهای صادراتی این برند حذف شده‌اند. ولوو XC40 در حال حاضر از پیشرانه بنزینی، هیبریدی و الکتریکی برخودار است و به بازار ارائه می‌شود.

 

       بیشتر بخوانید -> نگاهی به نسخه T3 ولوو XC40

 

در اروپا این مدل از ولوو از پیشرانه 1.5 لیتری توربو با قدرت 129 اسب‌بخار و نسخه B3 ولوو XC40 از پیشرانه‌‍ای با قدرت 163 اسب‌بخار و نسخه B4 از پیشرانه‌ای با قدرت 197 اسب‌بخار و نسخه B5 از پیشرانه‌ای با قدرت 250 اسب‌بخار برخودار هستند که گنجایش پیشرانه آن‌ها 2 لیتری توربو چهار سیلندر است که از ژنراتور استارتر 48 ولتی برخودارند.

 

دو نسخه هیبریدی نیز برای ولوو XC40 در نظر گرفته شده که پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی هماهنگ شده‌اند که پیشرانه یکی از آن‌ها 211 اسب‌بخار قدرت داشته و دیگری 262 اسب‌بخار قدرت دارد. در نهایت نیز دو نسخه الکتریکی برای این مدل ولوو طراحی شده است. که دیفرانسیل جلو بوده و یکی از این پیشرانه‌های الکتریکی 231 اسب‌بخار قدرت دارد. دیگری نسخه الکتریکی ولوو XC40 تمام چرخ محرک بوده و از دو باتری با ظرفیت 69 و 78 کیلووات‌ساعت بهره می‌برد که در مجموع خروجی پیشرانه الکتریکی این مدل 408 اسب‌بخار است و این مدل ولوو XC40 Recharge نام گرفته است.

 

این کراس‌اوور به‌روز شده ولوو در حال حاضر در اروپا قابل سفارش بوده و قیمت آن از 33700 یورو شروع و در نسخه‌های الکتریکی به 48650 یورو می‌رسد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه