شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آلپین A110 R
ارتقا ترمز و سیستم تعلیق

 

الپین با معرفی نسخه پرفورمنس A110 با پسوند R نشان داد، برای ارتقا یک خودرو لزوما نباید پیشرانه را تقویت کرد و راه‌های دیگری نیز برای بالا بردن پرفورمنس وجود دارد. این مدل بر پایه مدل ارتقا یافته S توسعه پیدا کرده و همانطور که بالا اشاره شد، بدون تغییر در خروجی پیشرانه، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

 

زیر شاخه اسپرت رنو با استفاده از فیبر کربن زیاد در خودرو توانسته تا 34 کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش دهد و آن را به عدد کلی 1082 کیلوگرم برساند. برخی از قطعاتی که باعث این کاهش وزن شده‌اند شامل کاپوت فیبر کربن با دو ورودی هوا (2.9 کیلوگرم)، رینگ‌های فیبرکربن 18 اینچی با طرح نامتقارن (12.5 کیلوگرم)، درپوش موتور عقب فیبر کربن که باعث حذف شیشه عقب نیز شده، صندلی‌های مونوکوک فیبر کربن مسابقه‌ای (5 کیلوگرم)، سقف فیبرکربن با رنگ مشکی براق و.. می‌شود.

 

این موارد باعث شده تا شتاب اولیه A110 R نسبت به A110 S؛ 0.3 ثانیه کاهش پیدا کند و به 3.9 ثانیه برسد. بیشینه سرعت نیز با افزایش 10 کیلومتر بر ساعت به عدد 285 کیلومتر بر ساعت رسیده است. دفیوزر و بال عقب بازطراحی شده در این خودرو نیز به نیروی رو به پایین بیشتر کمک می‌کند.

 

به صورت استاندارد آلپین A110 از سیستم تعلیق سفت‌تر بهره می‌برد که فاصله آن را تا زمین به 10 میلیمتر کاهش می‌دهد. دمپرهای قابل تنظیم نیز این اجازه را به الپین A110 R می‌دهد که 10 میلیمتر دیگر به زمین نزدیک‌تر شود تا پایداری و هدلینگ بهتری را به ارمغان بیاورد. رینگ‌های فیبرکرین که بالاتر به آن اشاره کردیم با تایر‌های نیمه اسلیک میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 با سایز 215/40 در جلو و 245/40 درعقب پوشیده شده است.

 

وظیفه توقف این کوپه اسپرت بر عهده دیسک‌های ترمز برمبو 320 میلیمتر با سیستم خنک‌کاری ارتقا یافته در هر دو محور است که می‌تواند دور‌های بیشتری دوام بیاورد. یکی دیگر از اجزا مکانیکی ارتقا یافته در آلپین A110، سیستم اگزوز دوگانه است که توسط پرینت سه بعدی ساخته شده که گازهای خروجی را بهتر از قبل به بیرون هدایت می‌کند.

 

خودرو آلپین A110 تنها با رنگ آبی مات که بر روی خودرو A522 فرمول یک الپین در این فصل استفاده شده عرضه می‌شود. یک سیستم تله‌متری داخل کابین قرار داده شده تا تمام اطلاعاتی که یک راننده حرفه‌ای به آن نیاز دارد به نمایش گذاشته شود. سفارش گذاری از ماه نوامبر آغاز می‌شود و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه