شبکه‌های اجتماعی

آویار R67، موستانگ با پلتفرم تسلا
اتومبیل فارسی - آویار R67

با 840 اسب‌بخار قدرت و شتاب 2.2 ثانیه‌ای

تسلا و فورد دو شرکت خودروسازی ایالات متحده هستند که طیف مشتریان و حوزه فعالیت متفاوتی دارند. تسلا برندی شناخته شده در تولید اتومبیل‌های لوکس و برقی است که عملکرد فنی و مسافت قابل پیمایش بسیار بالایی دارند. در حالی که فورد در زمینه تولید خودروهای اقتصادی‌تر و به خصوص کراس‌اوورها و وانت‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. اما در کنار تولید خودورهای اقتصادی و کراس‌اوورها، فورد عرضه یک مدل اسپرت افسانه‌ای را نیز در کارنامه کاری خود از سال 1965 ثبت کرده که این مدل همان موستانگ دوست داشتنی است. اتومبیلی که لقب پرفروش‌ترین خودرو اسپرت دنیا را با خود یدک می‌کشد و همین عنوان برای توصیف ویژگی‌های فنی آن کافی است.

 

اخیرا یک شرکت روسی به نام آویار موتورز نسبت به معرفی یک مدل مفهومی برقی اقدام کرده که سر و صدای زیادی را به پا کرده است. این مدل مفهومی در واقع یک موستانگ است که بر اساس پلتفرم برقی تسلا ساخته شده و آویار R67 نام دارد. طراحی این مدل الهام گرفته از موستانگ 1962 بوده و بنابراین باید استفاده از خطوط صریح، چراغ‌های سه‌گانه عقب، چراغ‌های گرد جلو و ظاهری عضلانی از ویژگی‌های این مدل است. 

در بخش قوای فنی، آویار R67 بر اساس پلتفرم تسلا مدل S توسعه داده خواهد شد. آویار در ساخت این مدل از بدنه کامپوزیتی سبک وزن، قطعات آلومینیومی و باتری‌های تسلا مدل S استفاده می‌کند. مهم‌تر از همه این موارد، استفاده از دو موتور الکتریکی است که توسط بسته باتری 100 کیلووات ساعتی تغذیه می‌‎شود و بر اساس اعلام آویار موتورز با شارژرهای پرسرعت تسلا نیز سازگار است.

 

فضای داخلی آویار R67 نیز کاملاً آشنا است. بر اساس رندرهای منتشر شده توسط آویار موتور، فضای داخلی R67 ترکیبی از کابین تسلا مدل S و فورد موستانگ است. نمایشگر بزرگ عمودی در قسمت میانی داشبورد در کنار دریچه‌های کولر دایره‌ای از جمله این ترکیب‌ها است.

نسخه پروتوتایپ از آویار R67 توانایی تولید 840 اسب‌بخار قدرت را داشته و در مدت زمان 2.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. همچنین بیشینه سرعت قابل دستیابی آن نیز روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.بر اساس مشخصاتی که از آویار R67 در اطلاعیه مطبوعاتی منتشر شده، این مدل با یک بار شارژ کامل توانایی پیمایش 507 کیلومتر را دارا است.

سانروف، تهویه مطبوع با تنظیم دوگانه، سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر 17 اینچی لمسی و 7 بلندگو، اتوپایلوت، تنظیم 12 گانه صندلی راننده، دوربین دید عقب و 5 کیسه هوای ایمنی از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی آویار R67 است. قیمت نهایی و زمان عرضه این مدل به طور رسمی اعلام نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه