شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان ایکس تریل
فیس لیفت میان دوره‌ای

 

پر فروش‌ترین محصول نیسان در ایالات متحده، پس از گذشت سه سال حالا در میان راه فیس لیفت شد. این کراس‌اوور که در بازار ایلات متحده روژ (Rogue) نام دارد در بازارهای دیگر به نام X-Trail شناخته می‌شود از جلوپنجره V-Motion با طراحی جدید، سپر به روز شده و گرافیک متفاوت چراغ عقب بهره می‌برد.


علاوه بر این موضوع، نشان‌ها روکشن ساتن دارند و در تریم SV نیسان ایکس تریل از رینگ‌های 18 اینچ استفاده می‌کند. تریم پلاتینیوم اما رینگ‌های 19 اینچ آلیاژی و رنگ بدنه مشکی براق خواهند داشت. نیسان برای روژ 2024 چند رنگ جدید که شامل Deep Ocean Blue Pearl, Baja Storm, Everest White Pearl می‌شود در نظر گرفته و در کنار این موارد، چند تم دو رنگ با سقف مشکی متضاد نیز برای نیسان ایکس تریل قابل سفارش هستند.


تغییر اساسی‌تر در کابین نیسان ایکس تریل رخ داده جایی که روژ 2024 برای اولین بار از سیستم گوگل استفاده می‌کند. این سیستم بر روی نمایشگر ارتقا یافته 12.3 اینچ اطلاعات و سرگرمی بر روی تریم‌های SL و پلاتینیوم در دسترس قرار گرفته که خدماتی همچون Google Maps, Google Assistant, Google Play را ارائه می‌دهد. با این سیستم سرنشینان بدون اتصال تلفن همراه می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.


سیستم اطلاعات و سرگرمی روژ از اندروید اتو و اپل کارپلی با سیم در تریم S و SV پشتیبانی می‌کند و اگر خریداران نیسان ایکس تریل به دنبال استفاده بی‌سیم از این دو سیستم هستند باید به سراغ تریم SL و پلاتینیوم بروند. سایز نمایشگر این سیستم در تریم‌های پایه 8 اینچ است. هر چهار تریم از SiriusXM پشتیبانی می‌کنند اما این سیستم بر روی دو تریم بالاتر به صورت SiriusXM 360L ارائه می‌شود که محتوا بیشتر از جمله Pandora دارد.


در تریم S تنها دو پورت شارژ USB-C وجود دارد اما در تریم SL، SV، پلاتینیوم دو درگاه بیشتر در کنسول میانی قرار داده شده است. تنها بر روی تریم SL و پلاتینیوم پد شارژ وایرلس دیده می‌شود اما به صورت کلی تمام تریم‌ها از سیستم ایمنی نیسان موسوم به Shield 360 بهره می‌برند.


تنها بخشی که در نیسان ایکس تریل هیچ تغییری نکرده قوای فنی این کراس‌اوور است. روژ 2024 از پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتر توربو بهره می‌برد که 201 اسب‌بخار قدرت و 305 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت بر عهده گیربکس CVT ارتقا یافته است.


نیسان ایکس تریل اوایل سال آینده در آمریکا به فروش می‌رسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه