شبکه‌های اجتماعی

رنو تولید تلیسمان را برای همیشه متوقف می‌کند
اتومبیل فارسی - رنو تلیسمان

فروش سدان‌ها تحت تاثیر محبوبیت کراس‌اوورها

اقدام شرکت خودروسازی فورد برای حذف محصولات کم‌فروش خود از جمله برخی از سدان‌ها در ایالات متحده شاید در آغاز حرکتی عجیب و انقلابی بزرگ به نظر می‌رسید، اما در حال حاضر خودروسازان دیگری نیز هم‌سو با فورد و بیش از پیش به فکر خارج کردن محصولات کم‌فروش خود از خط تولید هستند. در این میان نکته‌ قابل توجه این است که سدان‌ها در راس محصولاتی هستند که به تدریح با افت فروش و خروج از خطوط تولید روبرو می‌شوند و دلیل این امر هم چیزی نیست جز یکه‌تازی بی چون و چرای کراس‌اوورها در بازارهای جهانی.

 

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، پس از فورد این شرکت خودروسازی رنو فرانسه است که در آینده‌ای نزدیک برنامه قطع تولید برخی از مدل‌های سدان و MPV را برای کاهش هزینه‌ها و تسریع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سودآورتر از جمله کراس‌اوورها و اتومبیل‌های الکتریکی در سر دارد.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که این تصمیم رنو شامل مدل‌های اسپس و سنیک و همچنین سدان لوکس این شرکت یعنی تلیسمان می‌شود. شاید قرارگیری تلیسمان در این فهرست بسیار عجیب باشد اما در واقعیت و بر خلاف پیش‌بینی‌های رنو، فروش این سدان با افت قابل توجهی مواجه شده و انتظارات رنو را برآورده نکرده است.

 

لازم به ذکر است که از مدل سنیک در سال 2019 در اروپا 77.507 دستگاه فروخته شده که نسبت به سال قبل 16 درصد کاهش فروش را نشان می‌دهد. این در حالی است که در همین سال، فروش تلیسمان و اسپس با 20 درصد کاهش به ترتیب به 15.826 و 9.561دستگاه رسید.

پیش بینی می‌شود یکی دیگر از اقدامات رنو به منظور کاهش هزینه‌ها، هم‌افزایی بیش‌تر با اعضای اتحاد خود یعنی نیسان و میتسوبیشی باشد.

 

 

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه