شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فراری SF90 XX Stradale
عضو جدید از خانواده پرفورمنس

 

پیش از این تمام نمونه‌های XX فراری، پیست محور بودند و به همین دلیل حضور آنها در خیابان ممنوع بود اما نمونه‌های جدید از این قضیه مستثنا هستند. هر دو نمونه از پیشرانه‌های 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی بهره می‌برند که 1016 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. قدرت خروجی SF90 Stradale استاندارد تنها 986 اسب‌بخار است.


پیشرانه درونسوز 8 سیلندر به تنهایی در نسخه XX فراری 786 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که 17 اسب‌بخار بیشتر از نسخه استاندارد دارد. برای رسیدن به این عدد، محفظه احتراق ماشین کاری شده، کانال‌های ورودی و خروجی هوا صیقلی و پیستون‌ها نیز جدید شده‌اند. مهندسین فراری سیستم هوا ثانویه را حذف کردند تا 3.5 کیلوگرم از وزن کلی خودرو کم شود. این میزان خروجی توسط گیربکس 8 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


موتورهای الکتریکی نیز ارتقا پیدا کردند تا از 217 به 229 اسب‌بخار برسند. نیرو بخش این سه موتور باتری 7.9 کیلووات ساعت است که می‌تواند با شارژ کامل در حالت برقی بُرد مسافت 25 کلومتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

SF90 XX Spider


اگر SF90 XX روی مود رانندگی Qualifying قرار بگیرد، هنگام خروج از پیچ توان خودرو افزایش پیدا می‌کند. فراری می‌گوید با این ویژگی XX می‌تواند پیست فیورانو را 0.25 ثانیه سریع‌تر طی کند. هر دو نسخه تنها در مدت زمان 2.3 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند.


با افزایش توان، ترمزها نیز ارتقا پیدا کرده‌اند و حالا روتورهای چرخ عقب از 360 میلی‌متر به 390 رسیده است. یک کنترلر جدید ABS EVO با سنسور 6W-CDS روی آن نصب شده تا سرعت خودرو را محاسبه و سپس میزان قدرت ترمزگیری را بین چرخ‌ها توزیع کند.


SF90 XX Stradale


از نظر طراحی نیز تغییرات فراری باعث شده تا این خودرو تهاجمی‌تر از نسخه استاندارد باشد. یک اسپلیتر بزرگ در جلو هوا را به زیر خودرو هدایت می‌کند که به گفته فراری 45 کیلوگرم نیرو رو به پایین بیشتری نست به نسخه استاندارد ایجاد خواهد کرد. دو خروجی هوا بر روی کاپوت و 5 ورودی هوا در جلو، خروجی‌های روی گلگیر، خروجی پشت پیشرانه، دفیوزر مرکزی و بال ثابت عقب در مجموع 530 کیلوگرم نیرو رو به پایین در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت ایجاد می‌کند.


تغییرات کابین نیز بسیار کوچک و ناچیز هستند. تنها تزئینات و جنس این بخش تغییر کرده است. نسخه اسپایدر تنها تفاوتی که دارد، سقف بازشو آن است که طی 14 ثانیه باز و بسته می‌شود. فراری تنها 799 دستگاه کوپه و 599 دستگاه کانورتیبل تولید خواهد کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه