شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کادیلاک CT6
تنها در چین

 

مانند بسیاری از مدل‌ها، کدیلاک تولید و عرضه CT6 را در ایالات متحده متوقف کرد اما این نمونه به لطف علاقه چینی‌ها به سدان‌های سایز بزرگ با پیشرانه درونسوز همچنان در چین عرضه می‌شود. با توجه به این موارد کدیلاک؛ CT6 را با چهره و پلتفرم جدید که توزیع وزن 50:50 را به دنبال دارد، برای سال 2024 معرفی کرد.


طراحی خارجی کدیلاک CT6 از مدل مفهومی Escala که سال 2016 در فستیوال Pebble Beach Concours d'Elegance به نمایش گذاشته شده بود الهام گرفته است. نمای خارجی به اندازه‌ای زیباست که می‌توان ساعت‌ها به آن خیره شد. دیلایت‌های باریک، دو گوشه جلو پنجره معروف کدیلاک که یک ورودی‌هوا خطی جدید بالای آن قرار گرفته نصب شده تا چراغ‌های اصلی که به صورت عمودی بر روی سپر نصب شده به پایین نقل مکان کند. به لطف این ترکیب، نمای رو به رو به شدت تهاجمی شده است. نمای عقب کدیلاک CT6 به خوبی عریض بودن خودرو را نشان می‌دهد و می‌توان آن را فیس لیفت کوچکی از دیگر سدان‌های این برند دانست. از نظر ابعاد CT6 5223 میلی‌متر طول، 1890 میلی‌متر عرض، 1473 میلی‌متر ارتفاع و 3109 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. با توجه به این ابعاد که نسبت به نسل گذشته تغییری نداشته‌اند، متوجه خواهید شد که کدیلاک CT6 محصول جدیدی نیست و تنها نسخه‌ای فیس لیفت شده و تکامل یافته بر روی پلتفرم جدید امگا به حساب می‌آید.


کابین خودرو کدیلاک CT6 شباهت زیادی به اسکلید دارد و چون بالاترین نسخه این برند در چین محسوب می‌شود، از امکانات ایمنی و رفاهی مانند نمایشگر 33 اینچ، نورپردازی 26 رنگ کابین، بلندگوهای AKG، تزئینات متالیک کابین، تزئینات چوبی، سوپر کروز، Magnetic Ride Control (4.0) و آینه مرکزی دیجیتال بسیاری بهره می‌برد. برای پوشش کابین کدیلاک CT6 خریداران می‌توانند به جای رنگ Jet Black و Whisper Beige؛ Renaissance Red را نیز سفارش دهند.


قوای محرکه CT6 از نوع چهار سیلندر 2 لیتر توربو است که 233 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این میزان نیرو توسط گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.


کدیلاک CT6 پایه در چین 50.800 دلار قیمت دارد و در تریم‌های بالاتر به 66.300 دلار می‌رسد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه