شبکه‌های اجتماعی

با نسل جدید کادیلاک اسکالید آشنا شوید
نسل جدید کادیلاک اسکالید

لوکس‌تر و مجهزتر از قبل

کادیلاک از نسل جدید شاسی‌بلند بزرگ خود، اسکالید رونمایی کرد. در این نسل به لطف تغییر پلت‌فرم، ابعاد کابین بزرگ‌تر از قبل شده است. علاوه بر این اسکالید جدید به سیستم تعلیق مستقل مجهز شده که ضمن بهبود کیفیت سواری، قابلیت‌های خارج جاده‌ای آن را نیز ارتقا خواهد داد.

سرنشینان اسکالید در ردیف سوم 40 درصد فضای پا بیش‌تر نسبت به قبل بوده و فضای بار نیز  68 دصد افزایش یافته است. البته این ارقام برای اسکالید با فاصله محور استاندارد هستند و در نمونه دارای فاصله محور بیش‌تر یا ESV اسکالید دارای فضای بار 1220 لیتری است.

 

جنرال موتورز دو پیشرانه مختلف را نسل جدید اسکالید توسعه داده است. پیشرانه اول یک نمونه بنزینی 6.2 لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی است که قادر به تولید 420 اسب‌بخار قدرت است. پیشرانه دوم که برای اولین بار در اسکالید مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک نمونه 3 لیتری 6 سیلندر توربودیزل با قدرت 277 اسب‌بخار است که گشتاوری برابر با پیشرانه 8 سیلندر بنزینی دارد. برای هر دو پیشرانه یک جعبه‌دنده 10 سرعته خودکار که در سابربن و یوکان نیز به کار رفته، در نظر گرفته شده است.

 

در مورد تجهیزات رفاهی و ایمنی، کادیلاک موفق شده کابین اسکالید جدید را بسیار لوکس‌تر از قبل و برتر از رقبای خود تجهیز کند. در داخل اسکالید نمایشگری 38 اینچی دیده می‌شود که البته این یک نمایشگر یک پارچه نیست، بلکه از سه نمایشگر تشکیل شده که تقریبا سرتاسر داشبورد را پوشش داده است.

یک نمایشگر 7.2 اینچی در سمت چپ فرمان، اطلاعات ضروری را به راننده نشان می‌دهند. پشت فرمان نیز یک نمایشگر 14.2 اینچی نقشصفحه کیلومتر را ایفا می‌کند و در قسمت میانی داشبورد نیز یک نمایشگر بزرگ 16.9 اینچی برای سیستم مالتی‌مدیا تعبیه شده است. نکته بسیار حائز اهمیت این است که هر سه نمایشگر دارای رزولوشنی بالاتر از تلویزیون‌های 4K که موضوعی بی سابقه در صنعت خودروسازی است. کادیلاک این نمایشگر را روی نسخه‌های استاندارد اسکالید هم نصب خواهد کرد. سیستم ناوبری اسکالید نیز به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز شده و به کمک چند دوربین تصاویر با کیفیتی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که اسکالید نمایشگر‌های بیشتری درون کابین دارد؛ دو نمایشگر 12.6 اینچی برای سرنشینان ردیف دوم این خودرو درنظر گرفته شده که دارای پورت HDMI و USB برای اتصال وسایلی اعم از تلفن همراه و ... هستند.

 

سیستم کمکی راننده سوپرکروز برای اولین بار در نسل جدید اسکالید استفاده شده و اطلاعات 320 هزار کیلومتر از جاده‌های دنیا در نرم افزار این سیستم وجود دارد که به راننده امکان رانندگی بدون گرفتن فرمان را می‌دهد. این سیستم با بهره گیری از رادار، جی‌پی‌اس، دوربین‌های متعدد و رادار کنترل می‌شود و امکان تغییر خطوط بدون نیاز به گرفتن فرمان نیز در آن ممکن است. همچنین این سیستم میزان توجه راننده به کنترل خودرو را پایش می‌کند و زمانی که نیاز به توجه و دقت بیشتر راننده برای کنترل خودرو است، به وی هشدار داده می‌شود.

 

 

کادیلاک اظهار کرده که اسکالید را از تابستان سال آینده به بازار عرضه می‌کند و با نزدیک شدن به زمان عرضه، قیمت نسخه‌های مختلف آن منتشر خواهد شد.

 

نظر دهید