شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مدل مفهومی GAC ERA
با پیشرانه هیدروژنی و ابعاد بزرگ‌تر از اسکلید

برند چینی GAC به خاطر مدل‌های مفهومی عجیب و غریب خود معروف است. آن‌ها در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۳ با رونمایی از مدل مفهومی ERA نشان دادند که قصد انحراف از این مسیر را ندارند. مدل GAC ERA یک شاسی‌بلند فول‌سایز است که با طراحی تحسین‌برانگیز و چشم‌نواز خود و البته پیشرانه هیدروژنی FCEV، قرار است دید این خودروساز نسبت به آینده را نشان دهد.

مدل مفهومی ERA با طول ۵۴۱۳ میلی‌متر و فاصله بین‌محوری ۳۱۳۲ میلی‌متر، از کادیلاک اسکلید هم بزرگ‌تر است. ظاهر کلی این خودرو حاصل تلاش‌های تیم طراحی جهانی GAC در استودیوهای لس‌آنجلس و میلان است. خطوط ساده در کناره‌ها و انتهای خودرو و ترکیب آن با ظاهر خشن در جلو و خط سقف آیرودینامیک که حالت فست‌بک به آن داده، این مدل مفهومی را به یک محصول چشم‌نواز تبدیل کرده است.

چراغ‌های LED در جلو که عرض خودرو را در بر گرفته با سنسورها و دوربین‌های متعددی همراه شده و بالاتر از جلوپنجره جذاب ERA قرار گرفته است. GAC می‌گوید که قطعات آیروی خودرو از مواد تجدیدپذیر مثل پلاستیک‌های بازیافت‌شده ساخته شده است.

فضای داخلی آن بیش از این که یادآور خودروهای رایج باشد، شبیه به یک اتاق پذیرایی است. صندلی‌ها در جلو، قابلیت چرخش کامل دارند و کنسول مرکزی آن نیز می‌تواند به یک میز پذیرایی تبدیل شود. صندلی‌های عقب از گسترش‌دهنده‌های خم‌شدنی بهره می‌برند که هم می‌توان از آن‌ها به عنوان فضای پای بیشتر برای سرنشینان استفاده شود و هم می‌توان آن‌ها را به صندلی‌های اضافه برای سرنشینان بیشتر تبدیل کرد. تودوزی جذاب چرمی با سطوح چرم جیر، ظاهر لوکسی به داخل خودرو بخشیده‌اند. داشبورد نیز با یک صفحه بزرگ پوشانده شده و یک صفحه کوچک‌تر هم نزدیک به راننده قرار دارد. دکمه‌های لمسی متعددی هم روی فرمان دیده می‌شود.

 

AutomobileFa GAC ERA Concept 002



این شاسی‌بلند بر اساس سازه «مولتی انرژی» GAC ساخته شده اما بر خلاف اکثر مدل‌های مفهومی، مجهز به یک پیشرانه الکتریکی نیست. در عوض، مدل ERA از فناوری سوخت سلولی هیدروژنی (FCEV) با دو موتور الکتریکی در عقب بهره می‌برد که قدرت خروجی ترکیبی آن به ۵۴۰ اسب بخار می‌رسد. طبق ادعای GAC، این خودرو می‌تواند بدون کوچک‌ترین آلایندگی و با شارژ کامل، مسافتی برابر با ۸۰۰ کیلومتر را طی کند. شارژ آن هم با استفاده از یک پمپ هیدروژنی، بسیار سریع خواهد بود.

مدل مفهومی ERA دنباله‌روی محصولات مفهومی پیشین از جمله مدل تمام‌الکتریکی TIME از سال ۲۰۲۱، مینی‌ون هیدروژنی SPACE از سال ۲۰۲۲ و کمپر تمام‌الکتریکی مخصوص همه سطوح با نام Van Life از سال ۲۰۲۳ است. همانند این مدل‌ها، ERA نیز قرار نیست به یک نسخه تولیدی تبدیل شود اما دیر یا زود، شاهد استفاده از برخی عناصر و ویژگی‌های آن در مدل‌های آتی GAC خواهیم بود.

نظر دهید


در همین زمینه