شبکه‌های اجتماعی

ویژن Urbanaut، یک مدل مفهومی عجیب و غریب از مینی
اتومبیل فارسی - مدل مفهومی مینی ویژن Urbanaut

یک پاتوق شیک خیابانی!

 

مینی از مدل مفهومی ویژن Urbanaut به عنوان یک ون کوچک آینده نگرانه و به اعتقاد خود یک پاتوق شیک خیابانی! پرده برداشت.
این مینی ون آینده نگرانه داری یک درب کشویی با مکانیزم کشویی و مفصل دوار است که فضای کمی را در زمان باز و بسته شدن اشغال می‌کند. همچنین چراغ‌های جلو نیز به طور کامل مخفی طراحی شده‌اند و تنها در زمان روشن بودن قابل رویت هستند. در داخل کابین این اتومبیل نیز فضایی برای 4 سرنشین تعبیه شده و صندلی‌های ردیف جلو نیز قابلیت چرخیدن به طرف عقب را دارند. همچنین داشبورد این مینی ون قابلیت حرکت به سمت پایین را دارد تا راننده بتواند با خواباندن صندلی خود، یک تخت برای استراحت روزانه در اختیار داشته باشد. لازم به ذکر است که شیشه جلو نیز قابل باز شدن است و مینی برای شیشه جلوی این مدل مفهومی لولاهایی را در سقف خودرو تعبیه کرده است.

هدف طراحان مینی این بوده است تا فضای داخلی ویژن Urbanaut را بیش از یک خودرو، شبیه یک اتاق نشمین کوچک و دنج طراحی کنند. برای همین منظور نیز در تصاویر منتشر شده یک مبل L شکل در بخشی از  کابین تعبیه شده و از گلدان‌هایی برای تزئین این فضا استفاده شده است. یک نمایشگر دایره‌ای شکل نیز در وسط کابین تعبیه شده و در داشبورد خودرو تقریبا هیچ دکمه و ادوات اضافی به چشم نمی‌خورد.  

داشبورد این مینی ون قابلیت حرکت به سمت پایین را دارد تا راننده بتواند با خواباندن صندلی خود، یک تخت برای استراحت روزانه در اختیار داشته باشد. لازم به ذکر است که شیشه جلو نیز قابل باز شدن است و مینی برای شیشه جلوی این مدل مفهومی لولاهایی را در سقف خودرو تعبیه کرده است.

 مینی در این خودروی مفهومی از  از یک سوئیچ یا شاید بهتر باشد بگوییم از یک ریموت با نام MINI Token استفاده کرده است که به کمک آن می‌توان یکی از حالت‌های Chill ،Wanderlust و Vibe را انتخاب کرد. حالت Chill برای حالتی است که سرنشینان می‌خواهند از فضای داخل ماشین برای استراحت و یا حتی یک جلسه کاری استفاده کنند. این درحالی است که حالت Vibe برای برگزاری یک مهمانی کوچک اما تمام عیار در داخل خودرو طراحی شده است. حالت سوم نیز که  Wanderlust نام دارد و مربوط به زمان رانندگی با ویژن Urbanaut است. مینی امکان دیگری را در نظر گرفته که سرنشینان می‌توانند از نورپردازی، موسیقی و حتی رایحه مورد علاقه خود در داخل کابین لذت ببرند.

از آنجایی که ویژن Urbanaut یک اتومبیل کاملا الکتریکی است، در دماغه آن از یک پنل هوشمند برای رانندگی خودکار استفاده شده است. همچنین چرخ‌های این مدل مفهومی نیز بر اساس حالت انتخابی می‌توانند انواع متفاوتی از نورپردازی را همانند چرخ‌های یک اسکیت بورد به نمایش بگذارند. برای سازگاری بیش‌تر با محیط زیست، مینی در داخل کابین از منسوجات بافتنی و همچنین چوب پنبه در فرمان و کف خودرو استفاده کرده است.

راننده این مینی ون با واردن آوردن یک ضربه سریع بر روی لوگوی MINI، می‌تواند فرمان و پدال‌ها را فعال کرده تا در جای خود قرار گرفته و خودور از حالت خودران خارج شود. در این حالت یک نمایشگر از نوع Parallax Display روی داشبورد نمایان می‌شود تا اطلاعات حیاتی را در اختیار راننده قرار دهد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه