شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اکستریم TXL
در نمایشگاه اصفهان به نمایش گذاشته شد

مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان برای اولین بار برند اکستریم را به نمایش گذاشت. مدیران خودرو تاکنون دو برند از محصولات چری را در ایران عرضه کرده و اکستریم سومین برند مجموعه مدیران خودرو است که در بازار جهانی با نشان اکسید شناخته می‌شود. محصولات اکسید تاکنون در کشورهای خاورمیانه و روسیه عرضه شده است.

 

اکسید برند لوکس شرکت چری است که برای اولین این برند در سال 2017 برای یکی از مدل‌های مفهومی چری در نمایشگاه خودرو فرانکفورت استفاده شد اما به طور رسمی در سال 2019 این برند در نمایشگاه خودروی شانگهای به طور مستقل معرفی و در ژانویه 2020 اکسید VX بزرگ‌ترین کراس‌اوور این برند لوکس معرفی شد.

 

اکستریم در ایران با سه محصول VX، TXL و LX حضور خواهد داشت. کراس‌اوور اکستریم TXL چهارچرخ محرک (AWD) است که پلت‌فرم آن مشابه فونیکس تیگو 8 است. این اتومبیل به همه سیستم‌های کمکی راننده ( ADAS ) مجهز و از سیستم خودران سطح 2 بهره برده و از امکانات بالایی برخوردار است.

 

اکستریم TXL از جلوپنجره‌ای خاص با خطوط افقی بهره می‌برد که ابهت خاصی به این کراس‌اوور بخشیده است و دو طرف آن با چراغ‌های ال‌ای‌دی محصور شده‌است که به ابهت این کراس‌اوور لوکس افزوده است. در نمای عقب خودرو نیز از طراحی بهم‌پیوسته مرسوم در خودروهای جدید چینی پیروی شده و از دو خروجی اگزوز واقعی نیز بهره می‌برد. اکستریم TXL از نظر ابعاد و اندازه از مدل دیگر این برند اکستریم VX کوچک‌تر بوده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4780، 1885، 1730 میلی‌متر است و فاصله دو محور این اتومبیل 2800 میلی‌متر طراحی شده است. وزن این اتومبیل 1710 کیلوگرم بوده و دو دیفرانسیل است.

 

اکستریم TXL از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TDGi 4 سیلندر با قدرت 261 اسب‌بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر برخوردار است و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت است. گیربکس به کارگرفته شده در اکستریم TXL از نوع 8 سرعته اتوماتیک AT است و تعلیق جلو آن از نوع مک‌فرسون و تعلیق عقب آن مولتی‌لینک است. بر اساس برآورد شرکت خودروساز مصرف سوخت این اتومبیل به ازای هز 100 کیلومتر 8 لیتر است.

نظر دهید


در همین زمینه