شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایکو رانا پلاس
از سوی ایران‌خودرو

 مدتی قبل شورای رقابت قیمت کارخانه‌ای ایکو رانا پلاس جدید را اعلام کرد. این محصول که با نام رانا پلاس ارتقا یافته نیز شناخته می‌شود، در ابتدا توسط شورای رقابت با کد کلاس 61019 قیمت‌گذاری شد اما اخیرا ایران خودرو در وب‌سایت خود مشخصات رانا پلاس ارتقا یافته را با کد کلاس 61018 معرفی کرد.

 

لازم بذکر است شورای رقابت قیمت ایکو رانا پلاس ارتقا یافته را 382.745.000 تومان ارزیابی کرده بود که این رقم بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، شماره‌گذاری و سایر عوارض نمی‌شود، معمولا بر اساس تجارب پیشین به قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت 13 تا 14 درصد اضافه شود تا قیمت نهایی مصرف‌کننده بدست آید.

رانا پلاس ارتقا یافته به پیشرانه TU5 مجهز است که با حجم دقیق 1587 سی‌سی توانایی تولید 105 اسب‌بخار قدرت در دور 5800 و بیشینه گشتاور 142 نیوتن‌متر را در 4000 دور در دقیقه دارا است. این پیشرانه 16 سوپاپ دارای نسبت تراکم 10.5 به یک بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن در کاتالوگ رسمی ایران خودرو 7.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش اعلام شده است.

 

ایکو رانا پلاس ارتقا یافته نسبت به رانا پلاس تغییرات ظاهری و فنی نداشته و با همان جعبه دنده 5 سرعته دستی عرضه می‌شود، در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز بخش بزرگی از این نسخه با نسخه قبلی رانا پلاس یکسان است؛ در نسخه رانا پلاس ارتقا یافته امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری (ESC)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده‌ها (GSI) و سامانه سنجش فشار باد تایرها اضافه شده است.

 

از دیگر امکاناتی که در رانا پلاس ارتقا یافته در دسترس است می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، فرمان کمکی هیدرولیکی به همراه کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ روشنایی در روز، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، شیشه بالابر برقی در جلو و عقب، سنسور دنده عقب، تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین جلو، رینگ‌های 14 اینچی فولادی با قالپاق، کروز کنترل و بازکن در صندوق عقب از داخل کابین اشاره کرد.

نظر دهید


در همین زمینه