شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی و ایمنی ایکو تارا اتوماتیک + تصاویر جدید
اتومبیل فارسی - ایکو تارا / عکس: خبرگزاری فارس

پیشرانه EC5 یا TU5 پلاس؟ 

 

 

گروه صنعتی ایران خودرو پس از بازدید روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت از این شرکت و رونمایی رسمی از نام تارا برای پژوه‌ای که پیش از این K132 خوانده می‌شد، اینفوگرافیکی را در مورد ویژگی‌های نسخه اتوماتیک ایکو تارا منتشر کرد.

بر اساس اطلاعات قبلی قرار بود در گام نخست، این محصول با پیشرانه EC5 با حجم 1.6 لیتر و توانایی تولید ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و حدود ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و جعبه‌دنده 5 سرعته دستی عرضه شود و نسخه اتوماتیک نیز بر اساس کاتالوگی که تیر ماه سال جاری منتشر شد علی‌رغم حرف و حدیث‌های فراوان پیرامون استفاده از موتور EF7 توربوشارژ، با همان پیشرانه EC5 و جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک راهی بازار خواهد شد.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که پیش از این در کاتالوگ رسمی نسخه دستی تارا نیز قید شده بود که قوای محرکه مورد استفاده در این محصول همان پیشرانه EC5 خواهد بود اما در زمان حضور وزیر و افتتاح خط تولید موتور، از آن با نام TU5 پلاس نام برده شد که این مساله سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که پیشرانه EC5 به نوبه خود نسخه پیشرفته‌تر پیشرانه TU5 است اما آنچه ایران خودرو آن را TU5 پلاس می‌خواند نسخه‌ ارتقا یافته TU5 توسط مهندسان ایران خودرو است که به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها نیز مجهز شده است. بنابراین ایکو تارا با پیشرانه TU5 پلاس با استاندارد آلایندگی یورو 5 که توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد روی خط تولید رفته و همراه با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک و محور محرک جلو به فروش خواهد رسید.

 

    بخوانید > آشنایی با مشخصات فنی و تجهیزات ایکو تارا دستی (K132 دستی)    

 

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، ایکو تارا اتوماتیک به رینگ آلیاژی ۱۶ اینچی (رینگ‌های بزرگ‌تر از نسخه دستی)، سانروف، ۴ کیسه هوای ایمنی، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، فرمان برقی، سنسور باران، اتولایت، آینه‌های تاشوی برقی به همراه گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، چراغ روشنایی در روز، سامانه چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی و درگاه USB و بلوتوث، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، سامانه کنترل پایداری و پیش‌گیری از هرزگردی، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، حالت برفی و اسپرت جعبه‌دنده، سامانه پایش فشار باد تایرها، سیستم ورود بدون کلید و... مجهز شده است. 

 

ایران خودرو در تیر ماه سال جاری طرح پیش فروش ایکو تارا را که در آن زمان با کد K132 شناخته می‌شد اعلام و هر دو نسخه دستی و اتوماتیک را با موعد تحویل 1400 و 1401 در این طرح عرضه کرد. اگرچه هنوز قیمت نهایی این محصول برای مصرف کننده مشخص نشده است، اما مدیران ایران خودرو از آغاز تولید تارا در زمستان سال جاری و تحویل به مشتریان در اوایل سال 1400 خبر می‌دهند. 

 

پیشرانه EC5 به نوبه خود نسخه پیشرفته‌تر پیشرانه TU5 است اما آنچه ایران خودرو آن را TU5 پلاس می‌خواند نسخه‌ ارتقا یافته TU5 توسط مهندسان ایران خودرو است که به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها نیز مجهز شده است. بنابراین ایکو تارا با پیشرانه TU5 پلاس با استاندارد آلایندگی یورو 5 که توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد روی خط تولید رفته و همراه با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک و محور محرک جلو به فروش خواهد رسید.

 

AutomobileFa IKCO Tara AT info

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه