شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا کراون اسپرت SUV
الهام گرفته شده از پورسانگوئه

 

تویوتا کروان اسپرت SUV دومین نمونه پس از نسخه کراس‌اوور محسوب می‌شود که به صورت رسمی در ژاپن معرفی شد. فرم اصلی و خط مشی طراحی این خودرو از نمونه کانسپتی که سال گذشته به نمایش درآمد تبعیت می‌کند. این نمونه نیز بر روی پلتفرم TNGA و با هدف تجربه رانندگی لذت بخش و ارتباط بین راننده و خودرو توسعه پیدا کرده است.


از نظر طراحی بسیاری معتقد هستند تویوتا کروان SUV خصوصا در نمای رو به رو شباهت بسیار زیادی به فراری پورسانگوئه دارد. چراغ‌های خرچنگی جلو با جلوپنجره کوچک و ورودی هوا سپر بزرگ چهره این کراس‌اوور را بسیار تهاجمی کرده است. یکی از ویژگی‌های محصولات کروان که در محصولات دیگر تویوتا نیز دیده شده طراحی کله چکشی قسمت جلو است که در مدل bZ و حتی پریوس نیز این سبک طراحی دیده می‌شود.


نمای جانبی گلگیرهای پف کرده و خطوط برجسته‌ای دارد که در ترکیب با رینگ‌های 21 اینچ هماهنگی خوبی را با دو نمای دیگر ایجاد کرده است. نمای عقب تویوتا کروان اسپرت SUV نیز با چراغ‌های متصل باریک دوبل و خطوط شکسته که برجستگی‌ها و تو رفتگی‌های بسیاری را بوجود آورده آن را بیشتر شبیه به فراری می‌کند.


از نظر ابعاد این خودرو 4720 میلی‌متر طول، 1880 میلی‌متر عرض و 1565 میلی‌متر ارتفاع دارد که در مقایسه با نسخه کراس‌اوور 260 میلی‌متر کوتاه‌تر، 40 میلی‌متر عریض‌تر و 25 میلی‌متر بلندتر شده است.


تویوتا برای کروان اسپرت SUV شش رنگ بدنه تک و پنج مدل دو رنگ در نظر گرفته که خریداران می‌توانند از بین این دو نمونه یکی را انتخاب و با دو تم جدید داخلی Sand Brown و مشکی ترکیب کنند.

 


فضای داخلی تمام مدل‌های تویوتا کروان اسپرت SUV تا حدودی یکسان است و در این نمونه نیز از همان نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچ استفاده شده که در نمونه کراس‌اوور نصب شده بود. طراحان توجه بسیار ویژه‌ای به سهولت در سوار و پیاده شدن داشتند و به همین دلیل آنها نشیمنگاه را بالاتر آوردند و با طراحی مناسب درها فضای رفت و آمد را بهتر کرده‌اند. تویوتا برای حفظ آرامش کابین تکنولوژی sound regulating ceiling را معرفی کرده که ورود نویز و صدا را کمتر می‌کند. از نظر امکانات ایمنی و دستیار راننده کروان اسپرت SUV به Toyota’s Safety Sense ADAS suite مجهز شده که شامل Proactive Driving Assist و Toyota Teammate Advanced Drive می‌شود.


تویوتا برای قوای محرکه کراون دو گزینه در نظر گرفته که اولین نمونه از نوع هایبرید موازی E-Four با پیشرانه درونسوز 2.5 لیتر است که از مدل کراس‌اوور به عاریه گرفته شده که 231 اسب‌بخار قدرت را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.


دومین گزینه از نوع پلاگین هایبرید است که تویوتا اطلاعات دقیقی از آن منتشر نکرده اما به این موضوع اشاره‌ای داشته که باتری‌های این خودرو از نوع لیتیوم یون با ظرفیت بالا و حجم کم خواهد بود. هر دو نمونه از سیستم DRS یا همان فرمانپذیری چرخ‌های عقب بهره‌ می‌برند.


کروان در کارخانه Tsutsumi ژاپن ساخته می‌شود که ظرفیت تولید 700 دستگاه در ماه دارد. در ادامه سبد مدل کروان با معرفی نمونه سدان و در سال بعد نسخه Estate بزرگتر خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه