شبکه‌های اجتماعی

استارگیزر برادر کوچکتر استریا
اتومبیل فارسی - هیوندای استارگیزر

مینی‌ون جدید هیوندای معرفی شد


با توجه به رشد کراس‌اوور‌ها در سایز‌های مختلف، مینی‌ون‌ها همچنان زنده هستند و در برخی از کشور‌ها استقبال از آنها خوب است. هیوندای پس از معرفی استاریا و کاستو حالا یک مینی‌ون سه ردیفه سنتی بدون درب‌های کشویی در اندونزی معرفی کرده که قیمت مقرون به صرفه و مناسب دارد.


هیوندای عکس‌های محصول تولیدی را منتشر نکرده اما با همان عکس‌های رندر شده نیز، طراحی جذاب این خودرو قابل مشاهده است. نمای رو به رو مانند ترند محصولات هیوندای از چراغ‌های هدلایت بر روی سپر و یک دیلایت خطی که بالای آن قرار دارد استفاده شده که آن را به استاریا شبیه می‌کند. نمای کناری با گلگیر‌های مربعی که رینگ‌های 15 و یا 16 اینچ را در خود جای می‌دهد، خطوط بالای آن و خط تیز و شارپی که جلو کشیده شده و با یک شکست در انتهای خودرو به چراغ‌ها رسیده خودنمایی می‌کند. نمای عقب شبیه به هیوندای بایون است که چراغ‌های مثلثی دارد که با یک نوار LED به یکدیگر متصل می‌شود. بخش عمده چراغ‌ها بر روی صندوق قرار دارند و قسمت بالایی آن با شیشه عقب یکپاچه شده است. تزئینات کرومی دفیوزر‌ها و کنار چراغ همراه با دستگیره درب‌های کرومی نیز از دیگر نکات طراحی خارجی به حساب می‌آید.


داخل کابین مدرن استارگیزر می‌تواند شش و یا هفت نفره باشد. در هر صورت فضای بار این مینی‌ون در حالت استاندارد 200 لیتر و در صورتی که ردیف سوم جمع شود 585 لیتر خواهد بود. در تصاویری که منتشر شده، دو ردیف عقب از جالیوانی و جای آرنج خوبی بهره‌می‌رند و پشت صندلی‌های ردیف جلو نیز برایشان یک میز تهیه دیده شده است.


داشبورد و فرمان استارگیزر مانند دیگر محصولات هیوندای است و آشنا به نظر می‌رسد. پشت فرمان نمایشگر دیجیتال 4.2 اینچ و در مرکز داشبورد نیز یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 8 اینچ قرار دارد. هیوندای برای این مینی‌ون 4 تریم Active, Trend, Style, Prime را در نظر گرفته که بسته به انتخاب هر کدام تجهیزات ایمنی و رفاهی آن متغیر می‌شود. این تجهیزات می‌تواند شامل پد شارژ وایرلس، سیستم هیوندای پلاس همراه با سیستم ADAS که شامل دستیار بین خطوط، سیستم تشخیص و عدم برخورد نقطه کور و سیستم تشخیص و عدم برخورد از عقب باشد.


ابعاد خودرو استارگیزر به ترتیب در طول، عرض و ارتفاع برابر با 1690،1780،4460 میلیمتر و دارای فاصله بین دو محور 2780 میلیمتر است. این اعداد بسیار نزدیک به کیا کارنز است که از معماری و پلتفرم مشترک نسخه فیس لیفت هیوندای سرتا و کیا سلتوس استفاده می‌کند.


قوای محرکه این مینی ون از نوع 4 سیلندر 1.5 لیتر تنفس طبیعی با توان خروجی 113 اسب‌بخار و 144 نیوتن‌متر گشتاور است. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته دستی و یا CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.


خودرو استارگیزر در اندونزی تولید می‌شود و قیمت آن 16.442 دلار برای نسخه دستی و پایه و 20.478 دلار برای نسخه فول با گیربکس اتوماتیک اعلام شده است. این خودرو باید در این بازار با رقبایی همچون Toyota Avanza, Mitsubishi Xpander, Suzuki Ertiga دست و پنجه نرم کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه