شبکه‌های اجتماعی

همکاری تویوتا و FAW در تولید خودروهای الکتریکی در چین
اتومبیل فارسی - خودروهای پاک

با ظرفبت تولید 200 هزار دستگاه در سال

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده که قصد دارد با همکاری شرکت فاو (FAW) به راه اندازی یک کارخانه تولید خودروهای برقی در این کشور بپردازد.

 

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تویوتا قصد دارد ۸.۵ میلیارد یوان معادل ۱.۲۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند تا با ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک با فاو به تولید خودروهای الکتریکی و دوستدار محیط زیست در چین بپردازد. با به ثمر نشستن این سرمایه‌گذاری مشترک، تولید ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی پاک در سال در چین ممکن خواهدشد. این وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست شامل خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و پیل سوختی می‌شوند.

 

با اینکه تویوتا از اظهار نظر درباره جزئیات بیش‌تر در این مورد خودداری کرده اما همواره از چین به عنوان یکی از کلیدی‌ترین بازارهای تولید و فروش خودرو یاد کرده است. افزایش روزافزون خودروهای برقی و رشد استفاده از خودروهای پاک باعث شده که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ در این بخش از بازار بپردازند. 

 

نظر دهید


در همین زمینه