شبکه‌های اجتماعی

همکاری تویوتا و پاناسونیک در تولید باتری خودروهای الکتریکی
سرمایه‌گذاری مشترک تویوتا و پاناسونیک برای تولید باتری خودروهای الکتریکی

تنش‌های گسترده میان پاناسونیک و تسلا

دو شرکت ژاپنی تویوتا و پاناسونیک در تولید نسل جدید باتری وسایل نقلیه الکتریکی همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک خواهند کرد. براساس بیانیه منتشر شده این سرمایه‌گذاری مشترک  Prime Planet Energy and Solutions نامیده می‌شود و در آن دو شرکت روی باتری‌های منشوری تمرکز می‌کنند و قصد فروش آن را به سایر خودروسازان دارند.

باتری‌های منشوری بر خلاف باتری‌های استوانه‌ای لیتیوم یونی که در بسیاری از وسایل نقلیه الکتریکی اولیه یافت می‌شوند، مربع شکل هستند.

این همکاری در ابتدا بیش از 5،000 فرصت شغلی ایجاد می‌کند و تویوتا 51 و پاناسونیک 49 درصد مالک و سهام‌دار آن خواهد بود. لازم به ذکر است که این نخستین سرمایه گذاری مشترک بین تویوتا و پاناسونیک نیست. این دو شرکت از سال 1996 در زمینه تحقیقات روی باتری‌ها با هم همکاری داشته‌اند.

 

این همکاری برای پاناسونیک، که تأمین کننده انحصاری باتری Tesla بوده است، اهمیت بسیاری دارد. کارخانه 1.6 میلیارد دلاری که در نوادا برای تأمین باتری‌های تسلا توسعه داده شده، هنوز به بازدهی اقتصادی نرسیده در حالی که پاناسونیک به سوددهی این کارخانه بسیار امیدوار بوده است. وال استریت ژورنال گزارش داده است که تنش‌های فزاینده‌ای بر سر این مسائل بین تسلا و پاناسونیک وجود دارد.

 

بر اساس اعلام تویوتا این شرکت قصد دارد  وسایل نقلیه الکتریکی نیمی از فروش جهانی محصولات این برند را تا سال 2025 شامل شود و این بدان معنی است كه باید ظرفیت جهانی تولید باتری رشد یابد.

نظر دهید


در همین زمینه