شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مکث موتور تیارا پرایم
در پنجمین نمایشگاه خودروی تهران

شرکت مکث‌موتور که بال آسیایی گروه ماموت محسوب می‌شود، پیش از این مدل بایک رویژیانگ X5 را با نام تیارا به بازار ایران عرضه می‌کرد. اکنون نوبت به مدل دیگر این برند یعنی بیجینگ X7 رسیده که با نام تیارا جدید یا تیارا پرایم به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.

 

بیجینگ X7 یا تیارا پرایم یک کراس‌اوور سایز متوسط است که توسط یکی از زیرمجموعه‌های گروه بایک یعنی بیجینگ معرفی شد. این خودرو ابتدا در قالب یک مدل مفهومی با نام Yao به نمایش گذاشته شد که منعکس‌کننده زبان طراحی جدید مجموعه محصولات بیژینگ نیز محسوب می‌شد. تیارا جدید سوار بر پلتفرم مخصوص بایک یعنی BMFA است که قرار است خودروهای متنوع بنزینی و پلاگ‌این هایبریدی دیگری نیز بر اساس آن ساخته شود.

 

در جایگاه یک کراس‌اوور سایزمتوسط ۵ در، تیارا پرایم با داشتن طول و عرضی برابر با ۴۷۱۰ میلی‌متر و ۱۸۹۲ میلی‌متر و البته فاصله بین محوری که به ۲۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد، در دسته شاسی‌بلندهای نسبتا جادار و بزرگ قرار می‌گیرد. فضای بار آن نیز ۴۱۰ لیتر اعلام شده است. تیارا پرایم سوار بر رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی است و ظرفیت باک بنزین آن هم ۶۰ لیتر است. 

 

تیارا پرایم به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است که توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۵ نیوتن‌متر را دارد. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۷سرعته DCT، به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. مصرف سوخت متوسط خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و فضای باک سوخت آن هم ۶۰ لیتر اعلام شده است.

 

در کابین تیارا پرایم، یک صفحه ۱۲.۳ اینچی مرکزی سانروف پانورامیک دیده می‌شود. اتصال به گوشی‌های همراه از طریق بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دومنطقه‌ای، شارژر بدون سیم و تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت از ویژگی‌های دیگر فضای داخلی خودرو است. صندلی راننده و آینه‌های جانبی به حافظه مخصوص نیز مجهز هستند و صندلی‌های جلو از سیستم گرمکن، سردکن و ماساژور بهره می‌برند. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو از نوع جانبی و پرده‌ای نیز دیده می‌شوند.

 

در بخش تجهیزات کمکی و ایمنی، تیارا پرایم مجهز به سیستم هشدار انحراف از خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم‌های کمکی ترمز ABS و BAS، سامانه کنترل پایداری ESP، سنسور پارک جلو و عقب، کمک‌رسان استارت در سربالایی (HSA) است. تجهیزات دیگری هم مثل دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کمک‌رسان تشخیص نقاط کور و سیستم پیشگیری از تصادف در جلو (ترمز خودکار اضطراری) نیز وجود دارد. بایک بیجینگ X7 یا تیارا پرایم موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی و ثبت امتیاز ۸۸.۵۴ درصد از موسسه C-NCAP شده است.

نظر دهید


در همین زمینه