شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جی‌ای‌سی امپاو
راسا موتور نماینده جدید جی‌ای‌سی در ایران

راساموتور به عنوان متولی فروش و خدمات پس‌ازفروش محصولات سوزوکی و شرکت خودروسازی GAC در ایران، فرآیند عرضه محصولات خود را با سوزوکی سیاز آغاز کرد. پس از سوزوکی سیاز که عرضه آن به صورت رسمی در سامانه واردات انجام و قیمت نهایی و قطعی آن نیز مشخص شد، اکنون نوبت به سوزوکی بالنو و دو مدل ‌از محصولات جی‌ای‌سی رسیده است. یکی از این خودروها، جی‌ای‌سی امپو است که یک سدان کوچک و اسپرت است و در چین، تحت برند ترامپچی عرضه می‌شود.



جی‌ای‌سی امپو در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۰ برای اولین بار به نمایش گذاشته شد و نسخه تولیدی آن، در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ و به عنوان جایگزین مدل ترامپچی GA4 معرفی شد. البته که فروش GA4 حتی بعد از عرضه امپاو هم ادامه داشت. جی‌ای‌سی امپو بر اساس پلتفرم جدید این گروه چینی یعنی ماژولار پلتفرم ماژولار جهانی (GPMA) توسعه یافته و سوار بر رینگ‌های ۱۸ اینچی اسپرت شده است.



جی‌ای‌سی امپو مجهز به یک پیشرانه ۴سیلندر خطی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت GDI است. این پیشرانه توان تولید ۱۶۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر را دارد. یک جعبه‌دنده ۷سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر (7WDCT) وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. جی‌ای‌سی امپو برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰، تنها به ۷ ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف سوخت متوسط این پیشرانه ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.



با طولی که فقط ۳۰۰ میلی‌متر تا رسیدن به ۵ متر کامل فاصله دارد، جی‌ای‌سی امپو یک سدان متوسط محسوب می‌شود. عرض و ارتفاع خودرو نیز به ترتیب ۱۸۵۰ میلی‌متر و ۱۴۳۲ میلی‌متر است. حجم صندوق بار خودرو به ۵۴۳ لیتر می‌رسد و صندلی‌های ردیف دوم با نسبت ۶۰ به ۴۰ قابلیت تاشوندگی دارند. در فضای داخلی جی‌ای‌سی امپو، یک صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم صوتی قدرتمند برند DTS با ۸ بلندگو دیده می‌شود. صندلی راننده و سرنشین جلو به ترتیب به تنظیم ۶ و ۴ جهته برقی مجهز هستند. سیستم تهویه خودکار اتوماتیک، اتصالات بلوتوث و USB، سیستم جهت‌یابی GPS، سردکن صندلی‌های جلو، سان‌روف، فیلتر کابین مخصوص گرد و غبار، فرمان کمکی ‌برقی با روکش چرم و مجهز به دکمه‌های کنترلی، روکش چرم و تریم کابین به همراه کمربندهای دو رنگ، جلوآمپر دیجیتالی با نمایشگر ۷ اینچی و شارژ بی‌سیم گوشی‌های همراه از سایر تجهیزات رفاهی و ویژگی‌های داخل کابین جی‌ای‌سی امپو محسوب می‌شوند.

 

جی‌ای‌سی امپو در بخش تجهیزات ایمنی و سامانه‌های کمکی، محصولی قدرتمند و پیشرفته به نظر می‌رسد. از گزینه‌های رایجی مثل کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای (۶ عدد) و ترمز ABS و EBD گرفته تا سامانه کنترل پایداری و کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر، با فهرست تحسین‌برانگیزی رو‌به‌رو هستیم. هشدار برخورد از جلو، رادار تابلوخوان، رادار کمکی راننده در شرایط ترافیکی، نوربالای هوشمند و سامانه کمک‌رسان به حفظ خطوط و هشدار در صورت انحراف از آن نیز سایر تجهیزات ایمنی خودرو را تشکیل می‌دهند.



البته ویژگی‌های ایمنی جی‌ای‌سی امپو به این موارد ختم نمی‌شود. دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، دوربین دنده عقب،‌ سیستم کمک به شروع حرکت در شیب، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد،‌ سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها،‌ سیستم ورود و استارت بدون کلید و قابلیت استارت خودرو از راه دور نیز از ویژگی‌های ایمنی قابل‌توجه این خودرو هستند.



سوزوکی بالنو، جی‌ای‌سی امپو و جی‌ای‌سی GS3 امزوم سه محصول جدید راسا موتور هستند که هفته آینده در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه خواهند شد. هنوز به طور دقیق قیمت نهایی این سه محصول مشخص نشده است اما بر اساس روال کلی سامانه فروش خودروهای وارداتی، ابتدا این محصولات بر اساس پیش پرداخت ۵۰۰ میلیون تومانی دریافت شده در زمان ثبت نام در سامانه و یا با اعلام قیمت غیر قطعی در مبادی ورودی عرضه خواهند شد.

نظر دهید


در همین زمینه