شبکه‌های اجتماعی

کراس‌اوور بیجینگ X7 رونمایی شد
Automobile Farsi - 2020 Beijing X7

بایک با برند جدید وارد می‌شود

بایک به تازگی تصاویری را از کراس‌اوور جدید خود با نام بیجینگ X7 منتشر کرده است. این خودرو از نظر اندازه در رده متوسط قرار می‌گیرد و بر پایه پلتفرم BMFA گروه بایک ساخته شده است. بیجینگ X7 با موتورهای درون سوز و هیبریدی عرضه خواهد شد و پیش‌فروش آن در ماه مه سال جاری آغاز می شود.


کمی درباره برند بیجینگ
در 15 اکتبر 2019، بایک در کنفرانسی از استراتژی‌های جدید خود در زمینه برندسازی خبر داد و به صورت رسمی از نام جدید بیجینگ برای محصولات خود رونمایی کرد. بیجینگ تلفظ «پِکَن» در زبان ماندارینی و محل استقرار گروه بایک است. پیش از این نیز بایک سعی داشت با ایجاد زیرشاخه‌هایی مانند بایک سنوا و بایک BJEV اعتبار بیش‌تری برای خود دست و پا کند. با این حال به نظر می‌رسد بیجینگ اتومبیل که از ترکیب دو زیرمجموعه دیگر بایک شکل گرفته، با استفاده از زبان طراحی منحصر به فرد و استفاده نکردن از پسوند بایک بتواند تصویر بهتری در ذهن مشتری‌ها داشته باشد.


بیجینگ X7
بیجینگ X7 در حقیقت نسخه تولید انبوه یائو کانسپت است. ایده‌ای از یک کراس‌اوور که سال گذشته همزمان با معرفی برند بیجینگ از آن رونمایی شد. بیجینگ X7 طراحی به نسبت ساده‌ای دارد. لوئی ورمیش، مدیر طراحی بیجینگ می‌گوید المان‌های به کار رفته در این خودرو، تبدیل به زبان طراحی این برند خواهد شد و در دیگر محصولات بیجینگ نیز استفاده خواهد شد. خط کمر دو مرحله‌ای، دستگیره‌های بیرونی مخفی، خطوط و حجم‌پردازی‌های قدرتمند در نمای کناری، نواری کرومی بالای شیشه‌ها که روی ستون D پهن‌تر شده، رینگ‌های آلیاژی دو رنگ و آینه‌های کناری جانمایی شده روی بدنه، مهم‌ترین ویژگی‌های بیجینگ X7‌ نمای کناری است. در نماهای دیگر نیز شاید ویژگی و المان خاصی جلب نظر نکند، اما همه چیز متناسب در طراحی آن متناسب است.
بیجینگ X7 از نظر اندازه در رده کراس‌اوورهای متوسط قرار می‌گیرد و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4710، 1892، 1715 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2800 میلی‌متر اعلام شده است. در نمای عقب، بیجینگ X7 نیز مانند بسیاری از خودروهای امروزی از چراغ‌های متصل به هم بهره می‌برد که یک نوار کرومی زیر آن قرار گرفته و چهره‌ای جسور و خشن به آن داده است.
نمای کابین نیز در پیروی کامل از مد روز طراحی است. نمایشگر‌های متعدد در کابین استفاده شده که هم اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهند و هم ادوات به وسیله‌ آن‌ها کنترل می‌شود. یکی از این نمایشگرها برای افزایش ارگونومی و سطح دسترسی، با زاویه‌ای متفاوت جانمایی شده است. هم زمان در کنار این نمایشگرها، کنترل‌های سنتی روی فرمان نیز قرار گرفته است. ویژگی دیگر در نمای داخلی بیجینگ X7، استفاده از تزیینات مشکی پیانویی به همراه پوشش نقره‌ای برای کلیدها و دستگیره‌های در است که جلوه‌ای خوب به کابین داده است.
برخی ویژگی‌های بیجینگ X7 در زمینه تکنولوژی، شامل استفاده از راهنمای زنده AR در سامانه ناوبری، سیستم تشخیص چهره که به صورت خودکار صندلی را به تنظیم مورد نظر در می‌آورد، سیستم نظارت بر خستگی راننده و برخی امکانات دیگر می‌شود. همچنین استفاده از سیستم پارک اتوماتیک با یک کلید و TGA (دستیار ازدحام ترافیک) این خودرو را قادر به دریافت سیستم خودران سطح 2 می‌سازد.
بیجینگ X7 با یک موتور 1.5 لیتری توربو با کد A156T1 همراه خواهد شد که بازدهی بالاتری از A151E دارد. این پیشرانه توان تولید 169 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور با یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک همراه می‌شود. نسخه هیبریدی نیز با یک موتور 2 لیتری و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و سیستم PHEV همراه می‌شود. همچنین ظاهرا این نسخه از سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه