شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس واگن T-Cross
موفقیت در سکوت

 

اگر با دقت به سبد محصولات فولکس واگن نگاهی بی‌اندازیم، صحبت در خصوص T-Cross بسیار کمتر از دیگر محصولات این برند بوده که در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسد که این مدل از محبوبیت و فروش خوبی برخوردار نبوده است. اما در واقعیت اینطور نیست و این کراس‌اوور ساب کامپکت با فروش بیش از 1.2 میلیون دستگاه یکی از پُرفروش‌ترین مدل‌های فولکس واگن به حساب می‌آید. تمام سفارشات برای این مدل تا اخر سال پر شده در حالیکه ما در ماه 7 میلادی به سر می‌بریم.


پس از گذشت 5 سال حالا فولکس واگن با یک فیس لیفت دستی بر سر این کراس‌اوور کشیده تا در این سگمنت پُر چالش همچنان تازه به نظر برسد. تریم پرچمدار R-Line در این فیس لیفت با رنگ جدید سالید Grape Yellow در کنار دو رنگ متالیک Clear Blue و Kings Red عرضه می‌شود.


تغییرات ظاهری فولکس واگن T-Cross در نمای جلو معطوف به چراغ‌های جدید ماتریسی می‌شود که در تریم R-Line و Style به صورت استاندارد و در تریم Life به شکل سفارشی نصب خواهد شد. مانند برخی از محصولات فولکس واگن، این دو چراغ توسط یک نوار نورانی که از کنار لوگو VW می‌گذرد به یکدیگر متصل می‌شوند. در آینده فولکس بر روی محصولات خود چراغ‌های LED غیر تطبیقی را جایگزین نمونه قدیمی هالوژن می‌کند.


صرف نظر از تریم‌ها، تمام مدل‌ها از محافظ نقره‌ای رنگ زیر خودرو فولکس واگن T-Cross که در قسمت جلو نصب شده بهره می‌برد. نمونه پایه، به صورت استاندارد از رینگ‌های 16 اینچ استفاده می‌کند در حالیکه تریم‌های بالاتر رینگ‌های 17 اینچ دارند. چراغ‌های عقب توسط یک قاب تیره سر تا سری و نوار نورانی LED به یکدیگر متصل شده‌اند. گرافیک داخل این چراغ مانند حرف X است که فرم جذابی به آن می‌بخشد.


اگرچه که این نمونه تنها یک فیس لیفت به حساب می‌آید اما پس از تغییر سپر‌ها، تی کراس 27 میلی‌متر کشیده‌تر از نمونه قبلی شده است. با توجه به این موضوع، T-Cross حالا 4135 میلی‌متر طول و 2563 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.

 


کابین فولکس واگن T-Cross بسته به تریم، از نمایشگر 8 یا 10 اینچ دیجیتال پشت فرمان و 8 یا 9.2 اینچ مرکزی بهره می‌برد. این شرکت می‌گوید، نمایشگر مرکزی از جدیدترین سخت افزار و نرم افزار موجود استفاده می‌کند تا بهترین تجربه را در اختیار سرنشینان قرار دهد. در تریم‌های بالاتر، کنترل تهویه مطبوع با دکمه‌های لمسی نورانی انجام می‌شود. ولسبورگی‌ها متریال داخلی را بهبود بخشیده‌اند و برای داشبورد فولکس واگن T-Cross از مواد نرم‌ استفاده کرده‌اند که در تریم‌های بالا از دوخت نیز بهره می‌برد.


حجم صندوق عقب فولکس واگن T-Cross بسته به موقعیت صندلی ردیف دوم (140 میلی‌متر به جلو حرکت می‌کند) 385 تا 445 لیتر عنوان شده که اگر ردیف دوم را خوابیده فرض کنیم این عدد به 1281 لیتر می‌رسد.


از نظر قوای محرکه، فولکس واگن T-Cross دارای پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتر توربو است که 95 اسب‌بخار یا 116 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. نمونه ضعیف‌تر انتقال قدرت را توسط گیربکس 5 سرعته دستی انجام می‌دهد در حالیکه نمونه قدرتمندتر فولکس واگن T-Cross از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌برد. یک نمونه قدرتمندتر با پیشرانه 1.5 لیتر وجود دارد که 150 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که با گیربکس DSG هماهنگ شده است. هر سه مدل فولکس واگن T-Cross قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه