شبکه‌های اجتماعی

مکسوس T90، پیکاپ گران و تنومند سایک
اتومبیل فارسی - پیکاپ مکسوس T90

پرچم دار پیکاپ‌های مکسوس رونمایی شد

 

مکسوس برای ایرانی‌ها با ون V80 شناخته شده است که در نیمه نخست دهه 90 توسط بهمن موتور عرضه می‌شد. اما این شرکت نه تنها ون و مینی‌ون تولید می‌کند، بلکه پیکاپ‌ها و SUVهای قابل رقابتی نیز تولید می‌کند. نخستین پیکاپ مکسوس با نام T60 حدود شش سال پیش معرفی شد و پس از آن نسخه مدرن شده‌اش با نام T70 روانه بازار شد. حالا جدیدترین پیکاپ اسن شرکت با نام مکسوس T90 که یک پیکاپ تنومند و دو دیفرانسیل است، توسط سایک معرفی شده است.


مکسوس T90 از شاسی، بدنه و قوای محرکه یکسانی با T60 و T70 بهره می برد، اما طراحی بسیار متفاوتی دارد. المان‌های مورد استفاده در طراحی مکسوس T90‌در کراس‌اوورهای این شرکت مانند D60 نیز دیده می‌شود. چراغ‌های باریک LED و جلوپنجره بسیار بزرگ، در کنار کروم‌کاری و پلاستیک فراون و نام MAXUS که با حروف بزرگ نوشته است.


مکسوس T90 بدون نسخه پایه که برای کارهای سنگین مناسب باشد عرضه می‌شود. تنها می‌توان نسخه دو کابین چهار در را برای این خودرو سفارش داد، اما دو طول متفاوت 5.4 متر و 5.7 متر برای این خودرو قابل انتخاب است که تاثیر آن در فاصله بین دو محور و فضای بار ( با طول 1.5 و 1.8 متر) دیده می‌شود. فاصله از سطح زمین این مکسوس T90 نیز 22 سانتی‌متر اعلام شده است.


فضای کابین بیش از این که به یک پیکاپ کاربردی شبیه باشد، به خودروهای کراس‌اوور شباهت دارد. یک پنل که دارای دو نمایشگر است در مرکز کابین این خودرو خودنمایی می‌کند، یکی برای سیستم چند رسانه‌ای و دیگری به جای نشانگرها. طراحان مکسوس T90 تا جای ممکن کلیدهای فیزیکی را حذف کرده‌اند. در مجهزترین نسخه از این خودرو شاهد استفاده از تودوزی چرمی، صندلی‌های جلوی برقی، سانروف و دوربین 360 درجه هستیم.


مکسوس T70 با طیفی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی با توان 160 تا 213 اسب بخار عرضه می‌شود، اما مکسوس T90 به یک موتور جدید 2 لیتری بای توربو دیزلی با توان 218 اسب بخار و 500 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده که تنها با یک جعبه دنده 8 سرعت اتوماتیک جفت می‌شود.


فروش مکسوس T90 در چین پیش از پایان بهار آغاز خوهد شد. پر واضخ است که مکسوس T90 بسیار گران‌تر از مکسوس T70 خواهد بود و قیمتی حدود 30.000 دلار دارد. پس از عرضه در بازار چین، مکسوس T90 احتمالا با تغییر برند در بازارهای دیگر نیز عرضه خواهد شد. جالب است بدانید مکسوس در استرالیا با نام LDV و در هند و برخی بازارهای آسیایی دیگر با برند MG عرضه می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه