شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا اسپورتیج هایبرید
با افزایش قیمت جزئی و به‌روزرسانی‌های محدود

کیا اسپورتج ۲۰۲۴ در تابستانی که گذشت، معرفی شد و اکنون نوبت به نسخه هایبریدی آن رسیده است. این مدل که عرضه آن نیز به زودی شروع می‌شود، صاحب برخی به‌روزرسانی‌های محدود شده اما برجسته‌ترین آن‌ها، مجهز شدن چراغ‌های جلو به فناوری LED و اضافه شدن کیسه‌های هوا برای ردیف دوم است. قیمت پایه این مدل با ۸۰۰ دلار افزایش از ۲۷ هزار و ۴۹۰ دلار به ۲۸ هزار و ۲۹۰ دلار رسیده است و این افزایش قیمت، شامل تمام نسخه‌ها شده است.

اسپورتج هایبرید LX نسخه پایه محسوب می‌شود که به شیشه دودی و چرخ‌های ۱۷ اینچی مجهز شده است. پنل ابزار ۱۲.۲ اینچی، نمایشگر ۸ اینچی اطلاع‌رسانی و سرگرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ منطقه‌ای، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و صندلی‌های پارچه‌ای از سایر ویژگی‌های فضای داخلی این مدل هستند. تجهیزات ایمنی این نسخه نیز شامل سیستم کمک به جلوگیری از برخورد جلو، کمک‌رسان نوربالا، کمک‌رسان حفظ خطوط و هشدار در صورت برخورد از عقب در زمان پارک می‌شود.

نسخه مجهزتر SX از سیستم تعلیق تمام‌چرخ محرک بهره می‌برد و قیمت آن ۳۷ هزار و ۱۹۰ دلار اعلام شده است. چراغ‌های مه‌شکن LED، چرخ‌های ۱۸ اینچی، لیفت‌گیت الکتریکی، سان‌روف و رگه‌های ساتن در بخش‌های مختلف فضای داخلی از ویژگی‌های این نسخه هستند. صفحه نمایشگر منحنی این نسخه از یک پنل ابزار ۱۲.۳ اینچی و یک صفحه دیگر با اندازه یکسان برای سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی تشکیل شده است. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برای صندلی‌های جلو که منقش به تودوزی SynTex هستند، قرار داده شده است. فرمان چرمی مجهز به سیستم حرارتی، شارژ بدون سیم گوشی‌های همراه و سیستم صوتی قدرتمند Harman Kardon از دیگر مزیت‌های این نسخه هستند.

علاوه بر کابین مجهز‌تر و لوکس‌تر، کیا اسپورتج هایبرید LX از سیستم‌های ایمنی و کمک‌رسان متنوعی نیز بهره می‌برد. کروزکنترل هوشمند، نظارت بر نقاط کور، کمک‌رسان هوشمند و از راه دور پارک، زاویه دید محیطی، هشدار در صورت برخورد از عقب و سامانه کمک‌رسان رانندگی در بزرگراه‌ها از جمله ویژگی‌های ایمنی این نسخه هستند.

در بین نسخه پایه و نسخه مجهز، دو نسخه LX AWD و EX AWD نیز قرار دارد که قیمت اولی ۳۰ هزار و ۹۰ دلار است و خریداران نسخه بعدی باید ۳۱ هزار و ۹۹۰ دلار بپردازند. تمام نسخه‌ها مجهز به پیشرانه هایبریدی هستند که از یک توربوشارژ ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر، دو موتور الکتریکی و یک باتری ۱.۴۹ کیلووات لیتیوم‌یونی تشکیل شده است. قدرت خروجی ترکیبی خودرو به ۲۲۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۴۹ نیوتن‌متر می‌رسد.

نظر دهید


در همین زمینه