شبکه‌های اجتماعی

ولوو C40 ریشارژ، کراس کوپه تمام الکتریکی ولوو رونمایی شد
Automobile Farsi - Volvo C40 recharge

شاسی بلند سوئدی با پیمایش 420 کیلومتر با یک شارژ

 

به فاصله کوتاهی از انتشار این خبر که تمام محصولات ولوو تا سال 2030 الکتریکی خواهد بود، این خودروساز سوئدی محصول جدید خود را با نام ولوو C40 ریشارژ که یک شاسی بلند کوپه تمام الکتریکی است رونمایی که تنها به صورت آنلاین به فروش خواهد رسید.


ولوو C40 ریشارژ بر پایه پلتفرم CMA شکل گرفته که خودروهایی مانند ولوو XC40 ریشارژ نیز بر پایه همان پلتفرم شکل گرفته است، اما ولوو C40 ریشارژ اولین محصول ولوو است که تنها به صورت تمام الکتریکی طراحی شده است.


ولوو C40 ریشارژ الکتریکی، از المان‌های معمول شاسی‌بلند‌های کوپه استفاده می‌کند که شامل شیب بیش‌تر سقف و ارتفاع پایین‌تر آن می‌شود. چراغ‌های جلوی پیشرفته با تکنولوژی پیکسل آرت و طیف منحصر به فردی از رنگ بندی بدنه و تزیینات داخل، از دیگر ویژگی‌های این محصول جدید ولوو است.


قدرت ولوو C40 ریشارژ از دو موتور تامین می‌شود که یکی در جلو و دیگری روی اکسل عقب قرار دارد و ترکیب این دو 402 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ترکیب این موتورها با مجموعه باتری 78 کیلووات ساعتی، به ولوو C40 ریشارژ اجازه می‌دهد در سیکل WLTP حدود 420 کیلومتر پیمایش داشته باشد. ولوو C40 ریشارژ می‌تواند با استفاده از سیستم شارژ سریع، در مدت حدود 40 دقیقه تا 80 درصد شارژ شود، و با توجه به اعلام ولوو، با دریافت به روز رسانی نرم افزارها، ممکن است میزان پیمایش آن افزایش یابد.


همانند ولوو XC40 الکتریکی، ولوو C40 ریشارژ نیز به یک سیستم سرگرمی با پایه اندروید مجز شده که به صورت مشترک با گوگل توسعه داده شده و برنامه‌ها و سرویس‌های داخلی اپلیکشین‌های گوگل مانند، نقشه گوگل، دستیار گوگل و گوگل پلی استور را ارائه می‌دهد. این خودرو با اتصال داده‌ها نامحدود ارائه می‌شود و نخستین خودرو ساخت ولوو است که به هیچ عنوان در آن از چرم استفاده نشده است.
ولوو C40 ریشارژ از پاییز امسال وارد خط تولید می‌شود و در کنار ولوو XC40 الکتریکی در کارخانه این شرکت در بلژیک تولید خواهد شد.

 

نظر دهید