شبکه‌های اجتماعی

تست سقوط محصولات ولوو از ارتفاع 30 متری و ایمنی حیرت‌آور محصولات این خودروساز
اتومبیل فارسی - تست سقوط محصولات ولوو از ارتفاع 30 متری

چالشی بزرگ برای تیم‌های امداد و نجات

 

شرکت خودروسازی ولوو همواره به ساخت خودروهای بسیار ایمن و مستحکم معروف بوده است. در سال‌های اخیر نیز این شرکت در معرفی و استفاده از فناوری‌های نوین مانند سامانه‌های ایمنی و کمکی راننده، سامانه‌های ترمز پیشرفته و هوشمند، مهندسی پیشرفته شاسی و سازه خودرو و تامین امنیت عابران پیاده و سرنشینان در زمان تصادف پیشگام و پرچمدار بوده است. بخش بزرگی از فعالیت‌های رسانه‌ای این خودروساز نیز معطوف به همین مساله بوده است. ولوو این ویژگی را علاوه بر خودروهای سواری، در محصولات ولوو تراک که شامل انواع کامیون می‌شود نیز به کار می‌برد.

 

در جدیدترین ویدیویی که در مورد ایمنی محصولات ولوو منتشر شده، برخلاف تست‌های تصادف که در سرعت‌های 50 تا 64 کیلومتر در ساعت انجام می‌شود اقدام جنون‌آمیزی به تصویر کشیده شده است.

در این ویدیو، چند دستگاه از محصولات مختلف ولوو از ارتفاع 30 متری رها می‌شود تا با دماغه و پهلو با زمین و موانع بتنی برخورد کرده و میزان خسارات وارده و تغییر شکل بخش‌های مختلف آن نمایش داده شود. همچنین امدادگران در صحنه اقدامات لازم برای ورود به کابین خودرو نجات سرنشیان را با توجه به خسارات وارده تمرین کرده و آموزش می‌بینند. هوکان گوستافسون، از کارشناسان برجسته ولوو در مورد این تحقیق می‌گوید: «ما امیدواریم که هیچ کس تجربه شدیدترین تصادفات را نداشته باشد اما نمی‌توان از همه حوادث جلوگیری کرد. بنابراین بسیار مهم است که در هنگام وقوع شدیدترین تصادفات، روش‌هایی برای کمک به نجات جان افراد وجود داشته باشد.»

 

AutomobileFa   Volvo XC40 drops from 30m

 

   بخوانید > آشنایی با نسخه T3 ولوو XC40   

 

   بخوانید > بیشینه سرعت محصولات ولوو به 180 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود   

 

نیروهای امداد و نجات معمولاً فقط فرصت دارند تا از روی ماشین‌های قدیمی آموزش ببینند. از آنجا که طراحی شاسی و بدنه خودرو و مواد مورد استفاده در ساخت خودرو در چند سال گذشته به طرز چشمگیری پیشرفت کرده، معمولا آزمایشات روی خودروهای قدیمی تصویری کامل از آنچه امدادگران هنگام تصادف اتومبیل‌های مدرن با آن روبرو می‌شوند ارائه نمی‌کند. بسیاری از خودروسازان از جمله ولوو از فولاد با مقاومت بالا در ساخت بخش‌های مختلف خودرو استفاده می‌کنند و بنابراین استحکام و دوام کابین خودرو بهبود قابل توجهی یافته است. پس امدادگران باید بدانند که در صورت وقوع بدترین تصادف و ضربات، چگونه باید واکنش مناسب برای نجات سرنشینان از خود بروز بدهند.

 

گوستافسون می‌گوید که به طور معمول تست‌های تصادف فقط در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود اما ممکن است در واقعیت تصادفات و اتفاقاتی برای اتومبیل رخ دهد که شرایط متفاوتی را رقم بزند. در تست سقوط از ارتفاع 30 متری که به کمک جرثقیل انجام شد تلاش شد تا تیم نجات یک چالش واقعی و جدی را پیش روی خود ببیند. در مجموع در این آزمایش 10 مدل ولوو مورد بررسی قرار گرفت و مهندسان توانستند فشار و نیروهای وارده در این سقوط را تخمین زده و برای امدادگران مشخص کنند که در چنین تصادفاتی با چه میزان خسارتی روبرو خواهند بود. 

البته در کنار این آزمایش، مقاوت بسیار خوب خودروهای ولوو در اثر این سقوط نیز به تصویر کشیده شد که این ایمنی بسیار حیرت‌انگیز و قابل توجه بوده است. در اکثر آزمایشات انجام شده در این ویدیو ستون‌های اصلی خودرو و کابین خودرو دچار تغییر شکل بزرگ و قابل توجهی نشده است. این مقاومت خوب کابین و ستون‌ها نشان دهنده تحقیقات گسترده ولوو در زمینه ایمنی خودروها است. 

 

نظر دهید


در همین زمینه