شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی TT RS Iconic Edition
تنها در رنگ Nardo Grey

 

آئودی در سال‌های اخیر هیچ توجهی به TT نکرده که دلیل آن استقبال خریداران از شاسی بلند‌ها و کراس‌اوورها بوده است. یکی از آخرین فرصت‌ها برای خریداران کوپه و علاقه‌مند به آئودی تی‌تی آن هم در بالاترین تریم آن یعنی RS؛ نسخه لیمیتد Iconic Edition خواهد بود. آئودی قصد دارد تا از این نمونه تنها 100 دستگاه تولید کند و آن را در تمام اروپا به فروش برساند.


آئودی مدل TT (Tourist Trophy) را در نمایشگاه فرانکفورت سال 95 به عنوان یک کانسپت معرفی و سه سال بعد در سال 1998 این شرکت شروع به تولید این کوپه جذاب کرد. حالا این خودرو ساز به مناسبت 25 سالگی TT این نسخه ویژه را تنها در رنگ Nardo grey با رینگ‌های 20 اینچ سفارشی مشکی، چراغ‌های OLED عقب و نوشته Iconic Edition بر روی انتهای شیشه کناری تولید می‌کند.


قابل توجه‌ترین ارتقا بصری در این نمونه، کیت بدنه آیرودینامیک و تست شده در تونل باد است. این کیت شامل ورودی‌های هوا چند تکه، کانارد‌های کناری (بالچه‌های کنار سپر) و تیغه‌های کنار ورودی هوا در جلو و اسپویلر فیبر کربن ثابت همراه با دفیوزر در عقب می‌شود. داخل خودرو با تودوزی دو رنگ RS و طرح لانه زنبوری، رودری‌های آلکانترا، یک پلاک برای نشان دادن شماره تولید و رنگ زرد تزئین شده است.


از نظر فنی تغییری در پیشرانه 2.5 لیتر بنزینی توربو با 395 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور که از طریق گیربکس 7 سرعته اتوماتیک S ترونیک به سیستم چهارچرخ محرک کواترو ارسال می‌شود ایجاد نکرده‌اند. آئودی TT طی مدت زمان 3.7 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر و سپس در صورت ادامه دادن به بیشینه سرعت 280 کیلومتر بر ساعت برسد.


آئودی تی‌تی تنها یک مشکل دارد و آن هم قیمت گران 87.650 پوند است. بد نیست بدانید که نمونه TT RS در بریتانیا با 30 هزار پوند کمتر، به قیمت 57.315 پوند به فروش می‌رسد. این اختلاف قیمت به سختی قابل درک خواهد بود اما شاید این آخرین نسخه از TT باشد. آئودی پیش از این با مدل هریتیج ادیشن که تنها 50 عدد از آن ساخته شد، تولید نمونه 5 سیلندر خود را در آمریکا متوقف کرد.

 

نظر دهید