شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ونوسیا D60 Plus EV
نمایش لوگو و محصولات جدید مکث موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو


مکث موتور با دست پر به دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمده است. این برند علاوه بر رونمایی از لوگوتایپ جدید خود، محصولات تازه‌ای که قرار است به بازار عرضه شوند را هم معرفی کرد.

ونوسیا D60EV، اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ معرفی و فروش آن نیز از سپتامبر همان سال در چین شروع شد. نسخه پلاس این مدل با سیستم دیفرانسیل جلو و تجهیزات و قابلیت‌های بیشتر، اکتبر گذشته به بازار چین ورود کرد. فاصله بین محورهای این نسخه به ۲۷۰۱ میلی‌متر می‌رسد و وزن خالص آن، ۱۵۴۰ کیلوگرم است.

ونوسیا دی‌۶۰ الکتریکی پلاس مجهز به یک موتور ۱۲۰ کیلوواتی با حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر است. این مدل از یک باتری ۴۷ کیلووات بر ساعت بهره می‌برد که شارژ کامل آن در حالت عادی، تا ۶ ساعت طول می‌کشد. البته نسخه پلاس به شارژ سریع نیز مجهز است و شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری در این حالت، به فقط ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. حداکثر مسافت قابل‌پیمایش آن در شرایط استاندارد ۴۲۰ کیلومتر اعلام شده است.

تجهیزات ایمنی قابل‌توجهی در این نسخه دیده می‌شود. سیستم‌های کمکی ترمز ABS و BAS، کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمز پارک برقی و سیستم کنترل فشار باد تایر از جمله ویژگی‌های ونوسیا D60EV Plus محسوب می‌شوند. همچنین، خودرو سوار بر رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی است. کروز کنترل، چراغ‌های LED در جلو و سیستم ورود و استارت بدون کلید نیز سایر تجهیزات خودرو را تشکیل می‌دهند.

در فضای داخلی ونوسیا D60EV Plus، از روکش مخملی برای صندلی‌ها استفاده شده است. یک صفحه ۱۰ اینچی لمسی چندرسانه‌ای هم دیده می‌شود. سرنشینان عقب از یک دریچه خروجی هوا بهره می‌برند و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نیز برای تمام سرنشینان وجود دارد. از سایر امکانات رفاهی خودرو می‌توان به وجود اتصال بلوتوث، دو پورت USB در ردیف‌های عقب و جلو، سیستم صوتی با ۲ بلندگو و سانروف اشاره کرد. صندلی راننده به ۶ جهت و صندلی سرنشین جلو به ۴ جهت پیش‌فرض مجهز است که تغییر آن‌ها نیازمند تنظیم دستی است. حجم فضای بار آن هم به ۵۲۵ لیتر می‌رسد.

ونوسیا یکی از برندهای تحت همکاری مشترک دانگ‌فنگ نیسان محسوب می‌شود. این گروه با هدف عرضه خودروهای مختلف نیسان برای بازار چین تاسیس شد. مدل D60 نیز بر اساس نسخه سدان دانگ‌فنگ-نیسان Sylphy ساخته شده است. اکنون، شاهد عرضه یکی از محصولات این برند در بازار ایران هستیم.

نظر دهید


در همین زمینه