شبکه‌های اجتماعی

ونوسیا D60 پلاس رونمایی شد
Automobile Farsi - 2021 Venucia D60 plus

تغییرات تازه برای سدان بزرگ ونوسیا

 

ونوسیا یک جوینت ونچر بین نیسان دانگ است که در سال 2012 برای بازار چین شکل گرفت و ونوسیا D60، یک سدان یک سدان بزرگ و نه چندان گران است که بر پایه پلتفرم نسل نخست نیسان تیدا شکل گرفته است. ونوسیا D60 از سال 2017 در حال تولید است و تقاضای خوبی برای آن در بازار چین وجود دارد. پیش از قرنطینه در سال 2019، ونوسیا حدود 74 هزار دستگاه از این خودرو فروخت و حال نسخه جدید آن را با نام ونوسیا D60 پلاس معرفی و آماده فروش کرده است.


اندازه ونوسیا D60 پلاس به طور اساسی تغییر کرده و ظاهر آن نسبت به نسخه قبلی بسیار بزرگ‌تر و خشن به نظر می‌رسد. در نمای جلو شاهد این هستیم که کراس اوور ونوسیا استار به عنوان یک الگو برای این خودرو در نظر گرفته شده و طراحان این شرکت از همان المان‌ها پیروی کرده‌اند. نمای جلو به کلی تغییر کرده است، اما در نمای عقب آن هنوز می‌توان آثاری از نمونه قبلی دید. با این حال درِ صندوق بار و بخش اتصال دهنده چراغ‌های عقب که به صورت یکپارچه در آمده، تغییر کرده است. در نمای عقب می‌توان گفت طراحان ونوسیا D60 پلاس نیم نگاهی نیز به پرچم‌دار محصولات آئودی داشته‌اند. با این تغییرات، طول خودرو نیز نسبت به نمونه بنزینی حدود 6 سانتی‌متر افزایش داشته و به 4761 میلی‌متر رسیده است. با این حال چیزی که موجب می‌شود نمود این میزان بیشتر باشد، حذف قطعه‌های پلاستیکی پایین خودرو است.


نمای داخلی ونوسیا D60 پلاس نیز به کلی تغییر کرده است. یک نمایشگر لسی بزرگ در مرکز داشبورد قرار گرفته که تجهیزات خودرو به وسیله آن کنترل می‌شود، با این حال چند کلید لمسی زیر این نمایشگر برای سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است. حتی کنترل‌های روی فرمان و کلید فلاشر نیز لمسی شده است. با این حال نشانگر‌ها هنوز به دیجیتالی نشده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد و عجیب در نمای داخلی ونوسیا D60 پلاس، کلید استارت موتور مثلثی آن است که شبیه به حرف V (ابتدای واژه Venucia) طراحی شده است.


ویژگی‌های فنی این خودرو بدون تغییر باقی مانده است. ونوسیا D60 پلاس به یک موتور 1.6 لیتری 126 اسب بخاری مجهز شده که از خودروهای نیسان گرفته شده و با کد HR16 شناخته می‌شود. این موتور برای نسخه‌های روسی رنو، نیسان و لادا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. جعبه‌ دنده‌های 5 سرعت دستی و CVT قابل عرضه است. ونوسیا D60 یک نسخه الکتریکی هم دارد که با ظاهری متفاوت عرضه می‌شود و ونوسیا قصد دارد طراحی آن را در آینده تغییر دهد.


نسخه قبلی ونوسیا D60 پلاس با قیمتی بین 10.800 دلار ال 15.200 دلار عرضه می‌شد. احتمالا نسخه جدید کمی‌ گران‌تر از نسخه قبلی خواهد بود. محصولات ونوسیا تنها در بازار چین عرضه می‌شود و این شرکت تا کنون وارد بازارهای دیگر نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه