شبکه‌های اجتماعی

لامبورگینی SC20 2021 معرفی شد
اتومبیل فارسی - لامبورگینی SC20

نسخه بدون سقف اونتادور با 770 اسب بخار قدرت

 

 

لامبورگینی اونتادور از سال 2011 تا به امروز روی خط تولید این سوپراسپرت ساز قرار داشته و نسخه‌های گوناگونی از آن تا کنون به تولید رسیده است. یکی از اولین نسخه‌های این اتومبیل، اونتادور J بود. این مدل یک نسخه بدون سقف و بسیار گران قیمت از اونتادور بود که در سال 2012 به تولید رسید. حال نزدیک به 9 سال پس از معرفی این نسخه، لامبورگینی با معرفی ابرخودروی بدون سقف دیگری به نام SC20 راه این سوپراسپرت بدون سقف 700 اسب بخاری را ادامه داده است.

لامبورگینی SC20 برخلاف SC12 اجازه استفاده شهری و تردد در سطح شهر را دارد. قوای محرکه SC20 یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر V شکل تنفس طبیعی است که توانایی تولید 770 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 720 نیوتن‌متر را دارد. این همان پیشرانه‌ای است که لامبورگینی در نسخه SVJ اونتادور که قدرتمندترین نسخه اونتادور بود نیز استفاده کرده بود.

لامبورگینی SC20 توسط بخش Squadra Corse طراحی شده پس طبیعی است که طراحی بسیار خشن و تهاجمی‌تر از اونتادور داشته باشد. کیت بدنه آیرودینامیکی پیشرفته این خودرو چهره‌ای مشابه خودروهای مسابقه‌ای به لامبورگینی SC20 بخشیده است. لازم به ذکر است که بخش موتور اسپرت لامبورگینی در مورد طراحی کیت بدنه این مدل گفته که این قطعات تنها با الگوبرداری از اونتادور J طراحی نشده بلکه خودروهای دیگری مانند دیابلو VT رودستر، وننو رودستر و کانسپت S توسعه یافته بر پایه گالاردو نیز در طراحی این کیت بدنه در کانون توجه طراحان قرار داشته‌اند.

 

    بخوانید >  لامبورگینی سیان با شتاب 2.9 ثانیه‌ای معرفی شد    

 

در تزیینات و تولید بسیاری از قطعات داخل کابین، از الیاف فیبر کربنی استفاده شده؛ همچنین دریچه های سیستم تهویه این خودرو نیز با تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید شده‌اند. دستگیره های درها نیز از جنس آلومینیوم خالص ساخته شده‌اند. همچنین در فریم صندلی‌ها از فیبرکربن و روکش آن‌ها از ترکیب چرم و آلکانتارا استفاده شده است.
در این لحظه هیچ صحبتی در خصوص قیمت لامبورگینی SC20 اعلام نشده، ولی با اطمینان باید بیان کنیم که این خودرو به مراتب از اونتادور SVJ رودستر 574 هزار دلاری گران قیمت‌تر است. به نظر می‌رسد که لامبورگینی تنها یک دستگاه از این ابر خودرو تولید خواهد کرد و رنگ‌آمیزی فعلی SC20 نیز به سفارش مالک ناشناس آن انجام شده است.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه