شبکه‌های اجتماعی

لامبورگینی سیان با شتاب 2.9 ثانیه‌ای معرفی شد
اتومبیل فارسی - لامبورگینی سیان

قوی‌ترین محصول لامبورگینی

لامبورگینی ابرخودرو جدید خود را که یک رودستر هیبریدی است معرفی کرد. دست‌پرورده جدید لامبورگینی، سیان نام دارد و از آن تنها 19 دستگاه ساخته خواهد شد.

 

مهندسان لامبورگینی برای این مدل از یک پیشرانه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی در کنار یک موتور الکتریکی 48 ولتی استفاده کرده‌اند که این سامانه هیبریدی در مجموع 807 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و سیان با این قوای محرکه در مدت زمانی کم‌تر از 2.9 ثانیه به مرز سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و روند شتابگیری را تا بیشینه سرعت 350 کیلومتر در ساعت ادامه خواهد داد. موتور الکتریکی قدرتمندترین محصول لامبورگینی تا به امروز که قابلیت استفاده خارج پیست را دارا است، 33 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و به جعبه‌دنده خودرو متصل شده و به این اتومبیل اجازه می‌دهد تا در سرعت‌های پایین مانند حرکت با دنده عقب یا در زمان پارک کردن تنها با استفاده از موتور الکتریکی به صورت یک خودرو کاملا برقی کار کند.

 

لامبورگینی می‌گوید که در طراحی این محصول از عناصر مختلف مدل افسانه‌ای کانتاش (Countach) الهام گرفته شده است که از جمله آن‌‎ها می‌توان به دریچه‌های هوای پشت سر راننده وسرنشین اشاره کرد. این مدل همچنین دارای دریچه‌های و پره‌های کوچک ساخته شده از مواد حساس به دما در قسمت عقب است که در اثر تماس  با گرمای خارج شده از سیستم اگزوز واکنش نشان داده و با چرخش خود سبب هدایت جریان هوا برای خنک‌سازی بهتر پیشرانه خواهد شد.

 

خلاقانه‌ترین بخش این لامبورگینی هیبریدی، بسته باتری‌هایی است که سه برابر ظرفیت بیش‌تری نسبت به سایر باتری‌های لیتیوم یونی با همان اندازه، و همچنین سه برابر سبک‌تر از باتری‌هایی با ظرفیت برابرا است. به گفته لامبورگینی این سامانه هیبریدی تنها 34 کیلوگرم وزن دارد که به به نوبه خود نقش بزرگی در رسیدن به نسبت وزن به توان 2 کیلوگرم در اسب‌بخار ایفا کرده است.

از دیگر ویژگی‌های این باتری‌های جدید این است که در هر مرتبه ترمزگیری سیان، از طریق بازیابی انرژی اتلافی به طور کامل شارژ می‎شوند. سپس انرژی ذخیره شده در باتری‌ها می‌توانند به عنوان یک منبع توان فوری تا سرعت 13 کیلومتر در ساعت در اختیار راننده قرار گرفته و در شتابگیری خودرو تا 10 درصد تاثیر مثبت داشته باشد.

 

هر دستگاه از لامبورگینی سیان از طریق بخش سفارشی سازی شرکت دقیقا مطابق با سیلقه مالک شخصی‌سازی خواهد شد. بنابراین طیف بی‌شماری از رنگ‌ها و تریم‌های داخلی برای این ابرخودرو در دسترس است.

 

نظر دهید


در همین زمینه