شبکه‌های اجتماعی

تویوتا C-HR الکتریکی رونمایی شد

در نمایشگاه اتومبیل شانگهای

تویوتا بارها گفته است به سمت اتومبیل‌های تمام الکتریکی نمی‌رود. بنابراین با رونمایی نسخه الکتریکی C-HR در نمایشگاه شانگهای کمی سورپرایز شدیم.
این اتومبیل برقی در واقع دو اتومبیل است، C-HR با سرمایه شرکت چینی GAC ساخته شده است که در واقع همان IZOA است که توسط FAW ساخته می‌شود. بدون مشخصات کامل این دو اتومبیل هیچ راهی برای شناخت تفاوت‌های آن‌ها وجود ندارد.

 

بدون در نظر گرفتن این تفاوت‌ها، این مدل ظاهر جذابی دارد، طراحی جدید و البته ساده این کراس‌اوور کار شگفت‌انگیزی در طراحی این اتومبیل به حساب می‌آید. C-HR با سپرهای جدید و چرخ‌های کوچک‌تر هویت تازه‌ای گرفته است. از دیگر تغییرات این مدل می‌توان به صفحه نمایشگر دیجیتالی که در میانه داشبورد تعبیه شده است، اشاره کرد.
با توجه به این‌که C-HR یکی از اولین اتومبیل‌هایی است که با پلت‌فرم TNGA ساخته شده است جای تعجب ندارد کرولا از رفتار BEV پیروی کند. با این حال در نمایشگاه شانگهای چین تویوتا کرولا PHEV نیز رونمایی می‌شود.
تویوتا علاوه بر این دو اتومبیل الکتریکی از Rhombus مفهومی و تویوتا راو4 هیبرید جدید در نمایشگاه شانگهای رونمایی می‌کند. این خودروساز ژاپنی در حاشیه این رویداد خودوریی در چین از برنامه خود برای ساخت 10 باتری محرک تا سال 2025 خبر داد. علاوه بر این تویوتا به فکر فروش 5.5 میلیون دستگاه اتومبیل الکتریکی تا سال 2030 است. به نظر می‌رسد در 22 سال گذشته این شرکت 13 میلیون دستگاه اتومبیل هیبرید را ساخته است.

نظر دهید


در همین زمینه