شبکه‌های اجتماعی

هرآنچه از نسل جدید کیا سورنتو می‌دانیم
نسل جدید کیا سورنتو

معرفی رسمی در نمایشگاه ژنو 2020

پس از  انتشار تصاویر جاسوسی از سورنتو جدید، کیا با انتشار تصاویر رسمی، یک قدم به معرفی نسل جدید کیا سورنتو نزدیک شد.

 نسل جدید سورنتو در طراحی ظاهری دچار تغییراتی بزرگ و اساسی شده است. چهره جسور و با وقارتر نسبت به نسل قبلی، استفاده بیش‌تر از خطوط تیز و حجم‌های متناسب، ورودی هوای بزرگ، چراغ‌های جدید جلو و عقب که جذایت بسیاری به نسل جدید سورنتو داده‌اند از جمله تغییرات این نسل است.

ادامه این تغییرات در قسمت عقب هم دیده می شود و به طور کلی کیا سورنتو جدید کاملا در طراحی پخته و بسیار نزدیک به المان‌های طراحی مدرن امروزی است. این طراحی می‌تواند برگ برنده اول کیا برای رقابت در کلاس پر مدعی کراس‌اوورهای بزرگ باشد. نسل جدید کیا سورنتو، ابعاد بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی دارد و بیش‌ترین تغییر را می‌توان برای فاصله بین دو محور  با افزیش 35 میلی‌متری دانست. این درحالی است که  سایر اندازه‌های نسل جدید سورنتو افزایش تقریبا 10 میلی‌متری را تجربه کرده‌اند.


تغییرات نسل جدید سورنتو به این موارد ختم نمی‌شود. تغییراتی که کیا در نسل جدید سورنتو در فضای داخل کابین ایجاد کرده، همانند طراحی ظاهری بسیار اغواگر و قابل توجه است. استفاده از چرم با کیفیت بالا، نمایشگر 10 اینچی لمسی در قسمت میانی کنسول برای سیستم سرگرمی و مالتی‌مدیا و همچنین از یک نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان نشانگر‌های صفحه کیلومتر اولین مواردی است که با نگاه به فضای داخلی نسل جدید سورنتو به چشم می‌آیند. اهرم دنده در نسل جدید کیا سورنتو حذف شده و جای خود را به یک ماوس دوار داده است که چرخاندن آن می‌توان در وضعیت جعبه‌دنه تغییر ایجاد کرد. در کنار این موارد، نورپردازی داخل کابین وهندسه منحصر به فرد دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع نیز کابین سورنتو را لوکس‌تر از قبل مجسم می‌کنند.

 

باوجود انتشار تصاویر رسمی، جزییات دقیقی از مشخصات فنی اتومبیل منتشر نشده است و باید برای اطلاعات بیش‌تر تا نمایشگاه ژنو 2020 صبر کرد. اما بر اساس اطلاعاتی که تا کنون به بیرون درز کرده است، نسل جدید کیا سورنتو با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه خواهد شد. نسخه هیبریدی به احتمال زیاد به یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژ و یک پیشرانه الکتریکی و جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار مجهز خواهد بود. برای نمونه بنزینی نیز کیا پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ  2.5 لیتری جدید با کد Theta-III را توسعه داده است که این پیشرانه نیز با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک همراه خواهد شد. علاوه بر این پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل نیز به همراه جعبه‌دنده دو کلاچه 8 سرعته خودکار نیز گزینه دیگر کیا در بخش فنی خواهد بود. نکته عجیب در استفاده کیا از جعبه‌دنده 8 سرعته تنها در نسخه توربودیزل است. 

نظر دهید


در همین زمینه