شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای کرتا
عرضه توسط گروه کرمان

 با آزادسازی واردات خودرو و آغاز دور جدیدی از واردات خودرو به کشور، یکی از برندهایی که احتمال حضور آن بیش از پیش احساس می‌شد و از محبوبیت خوبی بین ایرانیان نیز برخوردار است، هیوندای بود.


کرمان خودرو وارکننده محصولات هیوندای از گذشته در این دور از واردات خودرو نیز محصولات هیوندای را به ایران عرضه می‌کند. گروه کرمان دو محصول هیوندای کرتا و هیوندای النترا را در مرحله اول سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه کرد.


هیوندای کرتا کراس‌اوور جمع و جور این برند کره‌ای است که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4300، 1790 و 1635 میلی‌متر است. سیستم تعلیق جلو این اتومبیل از نوه مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب آن میل پیچشی است و از فرمان برقی استفاده می‌کند.


هیوندای کرتا عرضه شده در سامانه فروش خودروهای وارداتی قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر با توان تولیدی 115 اسب‌بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر بهره می‌برد. مصرف سوخت ترکیبی کراس‌اوور کامپکت هیوندای 7 لیتر در هر صد کیلومتر است و حجم باک آن 40 لیتر است. جعبه دنده به کارگرفته شده در این نسخه از هیوندای کرتا اتوماتیک CVT است.

 

 
در بخش تجهیزات ایمنی هیوندای کرتا دارای کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS، سیستم ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESP بوده و ترمز جلوی آن دیسکی خنک شونده و ترمز آن عقب آن دیسکی است؛ همچنین از امکانات رفاهی این اتومبیل می‌توان به استارت دکمه‌ای، نمایشگر 8 اینچی، دوربین عقب، مه‌شکن عقب، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، سنسور باران، 4 عدد بلندگو، تنظیم دستی صندلی‌ها و سیستم مولتی‌مدیا مجهز به بلوتوث و USB اشاره کرد. از امکاناتی که انتظار داریم در این خودرو داشته باشد و البته در آن به‌کار نرفته است، سیستم کروز کنترل اما از امکانات جانبی دیگر آن می‌توان به سقف پانوراما، سنسور فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، آینه‌های تاشو برقی و دوربین دنده عقب با خطوط دینامیکی اشاره کرد.


قیمت علی الحساب هیوندای کرتا در سامانه یکپارچه 1.300.000.000 میلیون تومان اعلام شده است که بر اساس برآوردها قیمت احتمالی کراس‌اوور کامپکت کرمان خودرو حدود 1.950.000.000 تومان خواهد بود.

نظر دهید


در همین زمینه