شبکه‌های اجتماعی

عکس‌های رسمی جک X7 منتشر شد
Automobile Farsi - 2020 JAC X7

به روزرسانی گسترده برای کراس‌اوور بزرگ جک

شرکت خودروسازی جک به تازگی عکس‌های رسمی کراس‌اوور جدید و بزرگش را منتشر کرده است. جک X7 که نسخه به روزرسانی شده جک S7 است، در سه ماهه دوم سال 2020 رونمایی خواهد شد. این در حالی است که کرمان موتور قصد دارد جک S7 را در آینده نزدیک در بازار ایران عرضه کند.

جک X7 نخستین محصول از سومین نسل سواری‌های جک موتور خواهد بود. احتمالا جک رونمایی این محصول را برای نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2020 تدارک دیده بوده که با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا برگزاری آن در زمان همیشگی در هاله‌ای از ابهام است.
جک X7 در نگاه نخست جیپ چروکی را تداعی می‌کند. دلیل این اتفاق را می‌توان در چراغ‌های باریک و خط‌های عمودی پرشمار جلوپنجره جست و جو کرد. جک در حقیقت تلاش کرده تا طراحی کراس‌اوور بزرگش را با ترند روز طراحی هم سو کند، کاری که پیش از این با S3 فیسلیفت انجام داده بود. طراحی دو تکه چراغ‌ها که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ است.


چراغ‌های LED روشنایی روز، در شب هنگام گردش در پیچ، برای روشن کردن مشیر فعال می شوند. با استفاده از تکنولوژی «ایگل آی» نیز چراغ‌های نورپایین و نوربالا با یکدیگر ادغام شده و از یک منبع نور استفاده می‌کنند.
نمای‌ عقب نیز ساده و شکیل طراحی شده است. چراغ‌های متصل و چهار خروجی مربعی شکل، احساس قدرت را در این بخش القا میکند.
نمای داخلی نیز با پایبندی به ایده «ساده و تجملاتی» و با دو رنگ سیاه و بژ طراحی شده است. هم‌زمان در کابین از مواد نرم برای پوشش بخش‌های گوناگون استفاده شده که با دو ردیف دوخت‌ به شیوه اروپایی‌ها همراه شده است. دیگر خبری از دریچه‌‌های دایره‌ای کولر که خودروهای مرسدس را تداعی می‌کرد نیست. استفاده گسترده از خط‌های افقی نیز موجب شده فضای کابین پهن‌تر به نظر بیاید. طراحان جک تا جایی که ممکن بوده کلیدهای سنتی را کاهش داده‌اند و یک نمایش‌گر بزرگ افقی را جایگزین آن‌ها کرده‌اند. فاصله بین دو محور 2750 میلی‌متری و سقف پانوراما، فضای زیادی را برای سرنشینان ایجاد کرده است.
طول، عرض و ارتفاع جک X7 به ترتیب 4776، 1900 و 1760 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2750 میلی متر اعلام شده است.


هنوز جزییات چندانی از ویژگی‌های فنی جک X7 منتشر نشده است، اما می‌دانیم عملکرد این خودرو بهبود یافته و مصرف سوخت اقتصادی‌تری نسبت به گذشته دارد. جک X7 از یک موتور 1.5 لیتری TGDI نیرو می‌گیرد که با جعبه‌دنده 6 سرعته دوکلاچه همراه شده است.
کرمان موتور قصد دارد در آینده‌ای نزدیک جک S7، نسخه قبلی جک X7 را در بازار ایران عرضه کند، اما معلوم نیست جک موتور چین چه زمانی اجازه عرضه نسخه جدید کراس‌اوور بزرگ خود را به کرمان موتور بدهد.

نظر دهید