شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید سوزوکی جیمنی معرفی شد

بزرگ مرد کوچک

جیمنی 2019 اینجا است؛ با ظاهر جعبه‌ای‌تر از گذشته و کابین مدرن‌تر. تصاویر رسمی این خودرو به تازگی انتشار یافته‌اند. سوزوکی در حالی تصاویر نسل جدید جیمنی را در اینترنت منتشر کرده است که رونمایی رسمی از این خودرو در تابستان جاری انجام می‌شود. جیمنی جدید از ابتدای سال آینده به بازار‌های جهانی می‌رسد.

نسل فعلی جیمنی در حال حاضر از خط تولید کنار گذاشته شده تا مسیر پیشرفت برای این کراس‌اوور کوچک هموار شود. آخرین نمونه‌های تولیدشده از آن مدل در تعداد کم‌تر از 200 دستگاه، هنوز هم در برخی از نمایندگی‌های فروش سوزوکی در ژاپن قابل خریداری هستند که البته احتمالا تا لحظه نگارش این خبر، تمام آن‌ها به فروش رفته‌اند.

پیش از انتشار تصاویر رسمی، جیمنی جدید بار‌ها در حال تست توسط عکاسان شکار شده بود و تصاویر جاسوسی از این خودرو در فضای مجازی موجود است. بر خلاف ویتارا، در جیمنی جدید خبری از طراحی شهری و خطوط نرم نیست و بلکه در نسل جدید، شاهد اتاق مکعبی و طراحی کلاسیک‌تری نسبت به گذشته هستیم. نسل چهارم جیمنی، با فیدبک‌هایی که از ایده‌آل‌های ذهنی مشتریان این برند گرفته شده، طراحی شده است. این ساختار جدید، پتانسیل آف‌رودی جیمنی را افزایش می‌دهد.

هندلینگ جاده‌ای از جمله آیتم‌هایی است که در این نسل ارتقا یافته است، اما مسئولان سوزوکی تاکید می‌کنند که ویژگی متمایزکننده جیمنی در فروش، طبیعت خشک و سخت آن است که کاربردپذیری آن را افزایش داده است. بنابراین طراحان در پروسه ساخت نسل جدید، این موضوع را مد نظر قرار داده‌اند. شاسی نردبانی خودرو، به خوبی بیانگر این واقعیت است. همچنین اکسل‌های سه اتصاله در سیستم تعلیق نیز در جهت حفظ روح آف‌رودی جیمنی طراحی شده‌اند و به تمام این موارد، باید سیستم چهارچرخ محرک نیمه فعال و جعبه دنده با ضرایب سنگین را نیز اضافه کرد.

طراحی ظاهری خودرو، ذات 4×4 آن را عیان می‌کند. طرحی که تحت‌تاثیر نسل قدیم جیمنی قرار گرفته و بر پابه یک اتاق جعبه‌ای ساده بنا شده است. بخشی از طراحی بدنه، بیننده را به یاد طراحی مرسدس‌بنز Gکلاس می‌اندازد. مواردی همچون گلگیر‌های مربعی‌شکل و محل قرارگیری چراغ‌های عقب، به وضوح با الهام از Gکلاس طراحی شده‌اند. تصاویر منتشرشده از کابین این خودرو، نشان می‌دهند که جیمنی جدید در طراحی داخلی چندان پیشرفتی نسبت به نسل قبلی خود نداشته است. اگرچه ویژگی‌های مدرنی همچون نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی به این بخش اضافه شده‌اند. در طراحی و چیدمان کلید‌های روی کنسول نیز تجدید نظر شده است اما به نظر می‌رسد که فرم کلی داشبورد، بدون تغییر باقی مانده است.

سوزوکی این اتومبیل را در چهار کشور مختلف آزمایش کرده که یکی از آن‌ها بریتانیا است. انجام تنظیمات شاسی و اصلاح و تطبیق‌پذیری برای عرضه در بازار‌های جهانی از جمله کار‌هایی است که سوزوکی در جریان این تست‌ها روی جیمنی 2019 انجام داده است. با این حال، جیمنی در نسل جدید نیز همچنان رشد سگمنتی را تجربه نکرده است و شاید جالب باشد بدانید که جیمنی با تمام ویژگی‌های آف‌رودی‌اش، تنها 120 میلی‌متر از اسمارت فورفور طویل‌تر است!

برند سوزوکی همچون دیگر برند‌های خودروسازی برجسته، برنامه افرایش قدرت را برای محصولات SUV خود در نظر گرفته است. با این حال، منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند که پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ Boosterjet به حجم 1.0 لیتر، برای نصب بر روی جیمنی 2019 پیشنهاد شده است و پیشرانه 1.2 لیتری اتمسفریک نیز به احتمال زیاد، در فهرست انتخاب‌های جیمنی جدید قرار خواهد گرفت. نمی‌توان انتظار پیشرانه دیزلی را برای جیمنی داشت، به خصوص اینکه کمپانی چندی پیش اعلام کرد که تمام موتور‌های دیزل از خطوط تولید آن‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

سوزوکی در نسل جدید ویتارا، از گیربکس پیشرفته‌ای با فناوری چرخش الکترونیک استفاده کرد، اما برای به حداکثر رساندن توانایی‌های خارج از جاده‌ای جیمنی، همچنان همان سیستم سابق در جعبه دنده این خودرو به کار گرفته شده است. تصمیم این برند در چشم‌پوشی از به کار گرفتن المان‌های جدید طراحی در جیمنی 2019، تصمیمی هوشمندانه تلقی می‌شود، چرا که نقطه عطف جیمنی در قیاس با بیش‌تر مینی کراس‌اوور‌های امروزی، روح آف‌رودی و ظاهر کلاسیک آن است که به نظر می‌آید سوزوکی در این مورد، حاضر به انجام ریسک نشده است. همان 1200 دستگاه فروش سالانه جیمنی در انگلستان، بر پایه ثابت ماندن اصول طراحی این خودرو از سال 1998 به این سو، استوار است. حال تشدید ویژگی‌های این سبک از طراحی در نسل جدید، می‌تواند به افزایش فروش 20 درصدی جیمنی در انگلستان منجر شود.

برادر بزرگ‌تر این خودرو یعنی ویتارا، همچنان پرفروش‌ترین محصول این برند در اروپا است. این خودرو به تنهایی در بازار انگلستان سالانه بیش از 12,000 دستگاه می‌فروشد که می‌توان انتظار رشد این عدد را هم داشت.

 

نظر دهید


در همین زمینه