شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لکسس ES
با تجهیزات و قیمت بیشتر

 

درست است که لکسس ES بدون تغییرات ظاهری و فنی وارد سال 2024 می‌شود اما این خودرو در بحث تجهیزات ایمنی و رفاهی ارتقاهایی داشته که می‌توان راجع به آن صحبت کرد. مهمترین ارتقا برای این سدان اضافه شدن Safety System+ 2.5 به صورت استاندارد برای تمام تریم‌ها است. این سیستم شامل سیستم هشدار پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، تشخیص و ترمز خودکار در حین گردش به چپ، کروز کنترل تطبیقی، سیستم حفظ بین خطوط، تابلو خوان و... می‌شود.


از دیگر ویژگی اضافه شده به لکسس ES که به صورت استاندارد اضافه شده می‌توان به Lexus Interface اشاره کرد که سیستم ناوبری ابری، اتصال دوگانه بلوتوث تلفن هوشمند، اپل کار پلی و اندروید اتو بیسیم، Sirius XM، نمایشگر 12.3 اینچ مرکزی، سیستم ورود بدون کلید و هدآپ دیسپلی و... اشاره کرد.


همانطور که اشاره شد لکسوس ES بدون تغییر در قوای محرکه به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به این موضوع ES350 از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتر بهره می‌برد که 302 اسب‌بخار قدرت و 362 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ES250 از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتر توربو و ES300h نیز از قوای محرکه 2.5 لیتر اتکینسون با یک موتور الکترکی با گیربکس هایبرید بهره می‌برد.

 


هر سه نمونه لکسوس ES با تریم F Sport design در دسترس هستند که رینگ 19 اینچ پنج پره و کیت بدنه F Sport را اضافه خواهد کرد. رینگ‌های تریم پایه و استاندارد 17 اینچ است اما نمونه 18 اینچ 5 پر با روکش Vapor Chrome را می‌توان برای دیگر تریم‌ها سفارش داد. تنها در تریم Ultra Luxury به صورت استاندارد نصب می‌شود.


بنا به تریم و مقوای محرکه، قیمت لکسوس ES از 43.190 دلار شروع می‌شود و به 53.480 دلار می‌رسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه