شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فونیکس آریزو 6 جی‌تی
محصول جدید مدیران خودرو

 
شرکت مدیران خودرو قرار است در آینده نزدیک یک سدان جدید را به نام فونیکس آریزو 6 جی‌تی به بازار عرضه کند. این محصول نسخه به روز شده فونیکس آریزو 6 پرو است که تغییرات بزرگی را در نمای جلو و داخل کابین پشت سر گذاشته است. تغییر در سپر، ورودی هوا، چراغ‌های جلو، رینگ‌ها و همچنین فضای کابین باعث شده است که این محصول جذابیت ظاهری بیشتری را نسبت به نسخه قبلی خود دربازار ایران پیدا بکند. ناگفته نماند که این محصول در کشورهای دیگر با نام آریزو 5 جی‌تی شناخته می‌شود اما در ایران با نام آریزو 6 جی‌تی عرضه خواهد شد.


تغییرات اعمال شده در نمای جلوی خودرو به ویژه طراحی چراغ‌ها و همچنین جلوپنجره جدید که با استفاده از خطوط و زوایای تیز طراحی شده‌اند سبب ایجاد چهره‌ای خشن، جسور و به روز برای این سدان جدید مدیران خودرو شده است. البته در نمای عقب آریزو 6 جی‌تی تغییرات محسوس و بزرگی را نسبت به آریزو 6 پرو شاهد نیستیم. در کنار این تغییرات ظاهری، فضای داخل کابین آریزو 6 جی‌تی نیز تغییرات اساسی را پشت سر گذاشته است. طراحی داشبورد به طور کامل تغییر کرده است. استفاده از نمایشگرهای یکپارچه برای سامانه چند رسانه‌ای و نشانگرهای پشت فرمان، پنل جدید لمسی سامانه تهویه مطبوع، غربیلک فرمان D کات جدید، اهرم تعویض دنده جدید و... از جمله ویژگی‌های کابین آریزو 6 جی‌تی است.


در کنار تغییرات اعمال شده در فضای داخل کابین و همچنین نمای جلو، در بخش مشخصات فنی و قوای محرکه نیز آریزو 6 جی‌تی تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده فونیکس آریزو 6 جی‌تی به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ به همراه سامانه پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز شده است که این پیشرانه توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در واقع این پیشرانه همان نمونه به کار رفته در فونیکس تیگو 8 پرو است. در کنار این پیشرانه از یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر نیز استفاده شده است که توان تولیدی پیشرانه را به محور جلو خودرو منتقل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های فونیکس آریزو 6 جی‌تی می‌توان به حالت‌های رانندگی اکو، نرمال و جی‌تی بوست، استاندارد آلایندگی یورو 5 و اهرم تعویض دنده الکترونیکی (Shift by Wire) اشاره کرد.


فونیکس آریزو 6 جی‌تی که یک سدان خانوادگی با طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور به ترتیب 4680، 1825‌، 1490و 2670 میلی‌متراست دارای سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و میله پیچشی در محور عقب است.


از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی که برای آریزو 6 جی‌تی در نظر گرفته شده است می‌توان به ترمز پارک برقی، اتوهولد، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی، کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای ایمنی جانبی و کیسه هوای ایمنی پرده‌ای، دوربین 360 درجه، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، سنسور پارک جلو و عقب، سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، سامانه نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، سانروف برقی، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر 10 اینچی لمسی مجهز به مسیریاب وسامانه‌های اتصال تلفن همراه اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه 6 بلندگو، دوربین ثبت وقایع (DVR)، دکمه‌‌های کنترلی رو فرمان، درگاه USB برای شارژ تلفن همراه در ردیف جلو و عقب، فرمان کمکی برقی به همراه غربیلک دی‌کات، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در چهار جهت، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر N95، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، نورپردازی داخل کابین با 64 رنگ متنوع، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه روشن کردن موتور خودرو به کمک ریموت، آینه‌های جانبی برقی تاشونده‌ به همراه گرمکن و .. اشاره کرد.


علاوه بر این باید گفت که فونیکس آریزو 6 جی‌تی دارای سامانه‌های کمکی پیشرفته راننده موسوم به ADAS نیز می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به سامانه هشداردهنده خروج از خط، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، سامانه هشداردهنده برخورد از جلو، سامانه هشداردهنده برخورد از عقب، کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار نقاط کور، سیستم نگهدارنده خودرو بین خطوط، سیستم کنترل هوشمند نور بالا، سیستم تشخیص علایم رانندگی، سیستم هشداردهنده ترافیک عقب خودرو در زمان حرکت دنده عقب و .. اشاره کرد.


استفاده از پیشرانه مشابه با تیگو 8 پرو برای فونیکس آریزو 6 جی‌تی و همچنین برخورداری از آپشن‌های پیشرفته کمکی راننده (ADAS) نشان می‌دهد که فونیکس آریزو 6 جی‌تی قرار است به عنوان یک سدان با عملکرد فنی بالا و همچنین سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی نزدیک به خودروهای لوکس به بازار عرضه شود.


 

نظر دهید


در همین زمینه