شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و M3 CS
قدرت بیشتر، وزن کمتر

 

ب‌ام‌و از زمان E9 به بعد، نمونه‌های Clubsport یا CS را به عنوان مدلی برای جایگزین CSL ( CSL نمونه قدرتمندتر و بالاتری نسبت به CS محسوب می‌شود ) تولید می‌کند. نسل قبل M3 سال 2017 از تریم CS بهره مند شد و حالا جایگزین آن از راه رسیده است. این نمونه نیز مانند F80 تنها با گیربکس اتوماتیک فروخته می‌شود اما تنها یک تفاوت با یکدیگر دارند؛ نسخه قبل تنها در حالت RWD تولید و عرضه می‌شد اما این نمونه به صورت استاندارد دارای xDrive است و خریداران می‌توانند به صورت اختیاری نمونه RWD سفارش دهند.


مهندسین پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتر توئین توربو S54 این شرکت را تغییر داده‌اند تا 543 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. این عدد کاملا شبیه به M4 CSL RWD است اما نمی‌توان به آن لقب قدرتمندترین 6 سیلندر تاریخ ب‌ام‌و را اهدا کرد. CSL 3.0 که بسیار کمیاب است با 553 اسب‌بخار قدرت به تنهایی این عنوان را در اختیار دارد. به غیر از افزایش توان، این خودرو 34 کیلوگرم سبک‌تر از نمونه قبلی شده که به واسطه استفاده از فیبرکربن در کاپوت، اسپلیتر جلو، ورودی‌های هوا، درپوش آینه‌های جانبی، سقف، پدل شیفتر‌ها، کنسول مرکزی،صندلی‌های جلو، صدا خفه‌کن تیتانیومی، دفیوزر و اسپویلر عقب است. M4 CSL با حذف صندلی‌های عقب توانست وزن کمتری را به ثبت رساند اما در این خودرو چنین کاری امکان پذیر نبود.


این خودرو تنها در 3.2 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. پکیج M Driver’s که به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب می‌شود، حداکثر سرعت این خودرو را به 303 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.


این خودرو به رنگ Signal Green از بخش ایندیویژال مزین شده که در ترکیب با چراغ‌های زرد رنگ که بیشتر در خودروهای مسابقه‌ای استفاده می‌شود نمایی اسپرت‌تر پیدا کرده است. مانند کوپه اسپرت، جلوپنجره بزرگ این نمونه نیز از خطوط قرمز رنگ بهره می‌برد. ب‌ام‌و در کنار این رنگ، پالت دیگری شامل Black Sapphire، Brooklyn Grey metallic ،Frozen Solid White در اختیار خریداران می‌گذارد. صندلی‌ها با چرم مرینو با تم قرمز پوشیده شده‌اند و لوگو CS بر روی آنها حک شده. فرمان از جنس آلکانترا، رکاب‌های نورانی با نوشته M3 CS و کمربندهای سه نقطه‌ای با طرح M از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو به حساب می‌آیند.


این بالاترین M3 تولید شده در تاریخ این شرکت است اما همچنان برای ترمز‌های بهتر، خریداران باید گزینه کربن سرامیک را انتخاب کنند که هزینه بیشتری دارد. تایرها از نوع میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 با سایز 275/35 ZR19 در جلو و 285/30 ZR20 در عقب هستند. رینگ فروج کاری شده به رنگ مشکی و یا طلایی نیز بدون هزینه اضافی برای خرید موجود است.
ب‌ام‌و این خودرو را به صورت تولید محدود تولید و عرضه می‌کند اما تعداد آن را مشخص نکرده و باید منتظر اعلام بعدی ماند. این خودرو با قیمت 118.700 به علاوه 995 دلار هزینه حمل در آمریکا به فروش خواهد رسید.

 

 

نظر دهید