شبکه‌های اجتماعی

فولکس‌واگن آرتئون 2021 به همراه مدل شوتینگ‌بریک معرفی شد
اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن آرتئون 2021

با طراحی جذاب‌تر و تکنولوژی به‌روزتر

فولکس‌واگن به طور رسمی از نسخه فیس‌لیفت آرتئون و همچنین نسخه کاملا جدید آرتئون شوتینگ‌بریک رونمایی کرد.

 

آرتئون یک فست‌بک چهار در بر اساس پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن است که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال 2017 رونمایی شد. نسخه فیس‌لیفت این اتومبیل دارای خطوط عرضی موازی در دماغه خودرو بوده که این خطوط به صورت نواری از LED چراغ‌های جلو را نیز به هم متصل کرده و جذابیت بصری بالایی را برای آرتئون به ارمغان می‌‌آورد. علاوه بر این، چراغ‌های جدید، استفاده بیش از پیش از نوارهای کرومی، سیستم اگزوز اسپرت به‌روز رسانی شده و دیفیوزر جدید از دیگر ویژگی‌های نسخه فیس‌لیفت است. 

اما بزرگ‌ترین تغییر آرتئون را باید در اضافه شدن نسخه شوتینگ‌بریک دانست. این استیشن اسپرت و کاربردی 1632 لیتر فضای بار را هنگامی که صندلی‌های عقب خوابیده باشند فراهم می‌کند که 75 لیتر از نسخه فست‌بک بیش‌تر است.

 

تغییرات در داخل کابین نیز جزئی است. غربیلک فرمان جدید و تغییراتی در طراحی کنسول و پنل لمسی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع را باید از جمله این تغییرات دانست. دریچه‌های بازطراحی شده سیستم تهویه مطبوع، سیستم مالتی‌مدیا به روزرسانی شده با سازگاری بیش‌تر با تلفن‌های همراه دارای سیستم عامل اندروید و ios، نورپردازی داخل کابین با 30 رنگ مختلف، شارژر تلفن بی‌سیم تلفن هوشمند و سیستم صوتی ممتاز 700 واتی هارمن‌کاردن از دیگر ویژگی‌های آرتئون جدید است. لازم به ذکر است که تغییرات ایجاد شده در دوربین دید عقب آرتئون باعث خلق تصاویری با زاویه دید 170 درجه در نمایشگر مرکزی کنسول شده که می‌تواند میدان دید بسیار وسیع‌تری را برای راننده در زمان حرکت به سمت عقب فراهم کند.

 

مهندسین فولکس‌واگن برای آرتئون جدید یک پیشرانه پلاگ‌این هیبریدی کاملاً جدید را در نظر گرفته‌اند. اگرچه جزئیات بیش‌تری از این سامانه هیبریدی منتشر نشده اما قدرت تولیدی آن بر اساس اعلام رسمی 215 اسب‌بخارخواهد بود.

خریداران که به دنبال قدرت بیش‌تری هستند نیز می‌توانند نسخه آرتئون R را با توانایی تولید 316 اسب‌بخار قدرت انتخاب کنند. این نسخه دارای سامانه چهار چرخ محرک و سیستم کنترل گشتاور R پرفورمنس است که توانایی تقسیم و کنترل هوشمند گشتاور را بین محور جلو و عقب و همچنین بین چرخ‌های محور عقب دارا است. 

 

بدون شک بازار آمریکا از هر دو پیشرانه فوق و همچنین نسخه شوتینگ‌بریک محروم خواهد بود. در عوض، نسخه‌های SE ،SEL R-Line و SEL Premium R-Line برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده که به طور انحصاری دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 268 اسب‌بخار قدرت و 349 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. برای این پیشرانه یک جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و نسخه تمام چرخ محرک در نسخه SEL R-Line به صورت آپشنال و در نسخه SEL Premium R-Line به صورت استاندارد عرضه خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه