شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مازراتی MC20 Notte
تصاویر رسمی منتشر شد


مازراتی می‌تواند با دو نسخه جدید MC20 کوپه و سیلو کانورتیبل به دوران خوش گذشته برگردد. از پیش‌فروش این مدل با قیمت پایه ۲۱۵ هزار و ۹۹۵ دلار در ایالات متحده، استقبال بسیاری شد و تیراژ تولید اولین سال آن سریعا، پیش‌فروش شد. فروش این محصول بعد از آن هم بسیار مثبت بوده و مازراتی برای جشن گرفتن این دستاورد، نسخه محدودی به نام MC20 Notte را معرفی کرده است. کلمه Notte در زبان ایتالیایی به معنای «شب» است و این نسخه از جزییات و عناصر طراحی جالبی بهره می‌برد تا به معنای این کلمه نزدیک شود.

مازراتی ام‌سی‌۲۰ نوته حاصل همکاری داخلی مازراتی با آندره‌آ برتولینی (راننده تیم مازراتی) است. او در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب قهرمانی GT1 برای این برند ایتالیایی شد و روی نسخه محدود MC12 نیز کار کرده بود. مدل نوته از لحاظ فنی،‌ عملا همان استاندارد MC20 است و از یک پیشرانه ۳ لیتری توین‌توربو V6 Nettuno با قدرت ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده ۸ سرعت توین‌کلاچ اتوماتیک عجین شده که قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

نسخه ام‌سی ۲۰ نوته از یک رنگ جدید نیز بهره می‌برد که به نظر،‌ نسخه مخصوصی از همان رنگ سیاهی است که در مدل ام‌سی۲۰ نیز عرضه می‌‌شود. چرخ‌های ۲۰ اینچی با کالیپرهای ترمز مشکی‌رنگ نیز به جذابیت رنگ بدنه افزوده‌اند. در بخش‌های مختلف بدنه نیز از یک نوع رنگ طلایی استفاده شده که تضاد آن با رنگ مشکی غالب، جذابیت خاصی به خودرو بخشیده است.

 



مازراتی تایید کرده است که این نسخه همراه با بسته فیبر کربن بدنه عرضه می‌شود. تاثیر این بسته را در تصاویر منتشرشده نیز می‌توان یافت. این موارد در نسخه عادی MC20 به عنوان آپشن عرضه می‌شوند اما در نسخه نوته، شاهد به کار گرفته شدن آن‌ها در سطح استاندارد هستیم. موارد دیگری که انتظار می‌رود به عنوان آپشن برای این نسخه عرضه شوند نیز شامل یک بال عقب کربنی، کاور کربنی موتور، صندلی‌های حرارتی، سیستم صوتی ۱۲ بلندگو و ترمزهای سرامیک کربنی است.

در فضای داخلی خودرو،‌ تغییراتی نسبت به MC20 دیده نمی‌شود. تقریبا هیچ دکمه‌ای وجود ندارد و همه‌چیز در یک صفحه ۱۰ اینچی لمسی خلاصه شده است. صندلی‌های آلکانتارا با ۶ تنظیمات پیش‌فرض و یک پلاک فلزی که محدود بودن این نسخه را نشان می‌دهد، دیده می‌شوند. در داخل نیز از بسته انتخابی فیبر کربن استفاده شده که باعث لوکس‌تر شدن داخل نسخه MC20 Notte شده است.

به نظر می‌رسد که در حال حاضر، نسخه MC20 Notte فقط به شکل کوپه عرضه می‌شود و تولید آن به ۵۰ دستگاه محدود شده است. البته قرار است که مازراتی نسخه‌های محدود متعددی از مدل MC20 را معرفی و عرضه کند. مشتریان نیز می‌توانند همانند گذشته، بخش‌های مختلفی از خودرو را بنا بر سلیقه خود شخصی‌سازی کنند.

نظر دهید


در همین زمینه