شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مازراتی MC20

با گذشت دو سال از بازگشت مازراتی به دنیای سوپراسپرت‌ها

 

با گذشت دو سال از بازگشت مازراتی به دنیای سوپراسپرت‌ها

سال از بازگشت مازراتی به دنیای سوپر اسپرت‌ها با MC20 می‌گذرد و حالا نووتیک به سراغ این ایتالیایی شیک پوش رفته است.


پیشرانه مورد استفاده MC20 از نوع 6 سیلندر 3 لیتر توئین توربو (Nettuno) است که به صورت استاندارد 621 اسب‌بخار قدرت و 729 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این مشخصات MC20 تنها در 2.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این اعداد برای نووتیک کم به نظر می‌رسید برای همین با ارتقا پیشرانه، 80 اسب‌بخار قدرت و 88 نیوتن‌متر گشتاور به آن اضافه کرد تا خروجی نهایی به 711 اسب‌بخار و 818 نیوتن‌متر برسد. با این تغییرات شتاب اولیه این سوپر اسپرت 0.1 ثانیه کاهش پیدا کرد و به عدد 2.8 ثانیه رسید. برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت این خودرو 8.4 ثانیه نیاز دارد و بیشینه سرعت آن بعد از اصلاحات نووتیک به 325 کیلومتر بر ساعت رسیده است.


نووتیک برای رسیدن به چنین پرفورمنسی دو ماژول اختصاصی plug-and-play N-Tronic به موتور الکتریکی MC20 اضافه می‌کند. این دو ماژول تزریق سوخت، کنترل فشار بوست و زمان احتراق را ارتقا می‌دهد. این شرکت یک سیستم اگزوز جدید همراه با صدا خفه‌کن بر روی این خودرو نصب کرده که به پیشرانه اجازه می‌دهد تا تنفس بهتری داشته باشد. سیستم مدیریت فعال صدای اگزوز به صورت سفارشی بر روی MC20 نصب خواهد شد. خریداران MC20 همچنین می‌توانند برای جنس بدنه بین فولاد ضد زنگ و lnconel یکی را انتخاب کنند. این تمام ماجرا در بخش اگزوز نیست چرا که یک انتخاب لوکس از سوی مازراتی برای خریداران در نظر گرفته شده که سیستم اگزوز را با روکش طلا 999 ارائه می‌کند و یا خریداران می‌توانند اگزوز کربن / استیل ضد زنگ به قط 100 میلی‌متر را انتخاب کنند.

 


از منظر آیرودینامیک نیز نووتیک با نصب یک اسپویلر لبه‌ای و یک اسپویلر دم اردکی در عقب باعث داون فورس بیشتر در مسیر مستقیم و هندلینگ بالا شده است. ورودی‌های هوا روی سپر و روی کاپوت از جنس فیبر کربن و رینگ‌های NF10 ووسن (20 اینچ جلو و 21 اینچ عقب) از دیگر موارد اضافه شده بر روی خودرو به حساب می‌آید.


نووتیک برای داخل خودرو طیف وسیعی از شخصی سازی‌ها را با چرم و آلکانترا به مشتریان پیشنهاد می‌دهد.

 

نظر دهید


در همین زمینه