شبکه‌های اجتماعی

لکسوس 2019 ایمن‌تر و رانندگی راحت‌تر

پرچمدار لکسوس به سیستم ایمنی جدید مجهز شد

گل سرسبد ژاپنی‌ها به فناوری خودران شناسایی و هدایت عابران پیاده مجهز شده است. لکسوس استرالیا اعلام کرد برای دو مدل LS500 و LS500h فناوری ایمنی را ارتقا داده و فعال کرده است.
این سیستم نصب شده بر روی این دو مدل پرچمدار ژاپنی قابلیت تشخیص عابران پیاده را دارد، فرمان و ترمز را کنترل می‌کند تا از تصادف با عابران پیاده اجتناب کند. لکسوس در مجله مطبوعاتی خود از قابلیت این سیستم گفته است که در طراحی‌های ایمنی سیستم تعیین زمان و احتمال بالقوه برای برخورد با عابر پیاده و گاردریل‌های حاشیه جاده را تشخیص می‌‌دهد و کنترل می‌کند. در این سیستم اگر محاسبه کند و احتمال تصادف را تشخیص دهد و ترمز نهایی را برای جلوگیری از تصادف ناکافی بداند، سیستم علاوه بر فعال کردن سیستم هشدار و ترمز خودرو، سیستم هدایت فرمان را نیز فعال می‌کند.
شرکت در توضیح این سیستم اعلام کرده، هنگامی که سیستم هدایت فرمان فعال می‌شود خودرو تنها در یک خط مشخص شده حرکت می‌کند همچنین سیستم به صورت خودکار قابلیت آن را دارد تا هر وسیله نقلیه را در نقاط کور خودرو تشخیص دهد و از نقاط برتری سیستم تشخیص موتورسیکلت است.
تکمیل کننده این سیستم یک تابع هشدار دهنده عابر پیاده جدید تصادف با یک شی آسیب‌پذیر را از طریق نمایشگر اتومبیل به راننده هشدار می‌دهد. از دیگر ویژگی های جدید این سیستم تشخیص وسیله مورب در 50متری خودرو است همچنین این سیستم ایمنی دوچرخه را از هر دو سمت تا 7 متر تشخیص داده و سرعت آن را در بازه 10 تا 60 کیلومتر تشخیص می‌دهد.
این فناوری تازه به راننده برای ردیابی خطوط در سیستم کروز کنترل کمک کرده و تابلوهای محدودیت سرعت را تشخیص داده و آن را در سرعت اتومبیل اعمال می‌کند. این ویژگی‌های جدید ترافیکی در نسخه‌های اسپرت و لوکس اسپرت اعمال و نصب شده است.
با توجه به قیمت گذاری انجام شده در لکسوس برای تولید 2019، در بسته‌های متفاوت قیمتی مابین 250 تا 871 دلار دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه