شبکه‌های اجتماعی

گروه PSA تولید خودروهای شهری بنزینی را متوقف می‌کند
Automobile Farsi - Peugeot 108

به دلیل هزینه‌های بالای تولید

گروه PSA پس از فروش سهام خود در جوینت‌ونچری که در جمهوری چک با تویوتا ایجاد کرده بود، تصمیم دارد تولید مدل‌های پژو 108 و سیتروئن C1 را متوقف کند. 

رویترز در گزارشی آورده است: « گروه PSA قصد دارد پیش از این که ادغامش با فیات کرایسلر نتیجه بدهد، از سگمنتی که سود چندانی برای این شرکت ندارد کنار بکشد.»


به طور کلی خودروسازان در حال بررسی خودروهای کوچک شهری با موتورهای درون سوز هستند. این خودروها برای دریافت استانداردهای آلایندگی و نیاز به این فیلترهای گران‌قیمت اگزوز هستند که هزینه تولید آن‌ها را به شکل قابل‌ توجهی افزایش می‌دهد. این موضوع در مورد خودروهای کوچک شهری گروه PSA، پژو 108 و سیتروئن C1 نیز صادق است.
یکی از منابع آشنا با این موضوع اعلام کرده: « گروه PSA تولید محصولات سگمنت A خود را در هر دو شرکت متوقف خواهد کرد و بدون تردید زیان زیادی را در اروپا از حضور در این بخش متحمل شده است.»
گروه PSA از اعلام جزییات بیش‌تر در مورد این که آینده خودروهای شهری این گروه خودروسازی به چه سمتی می‌رود خودداری کرده است. با این حال این مجموعه در حال بررسی این موضوع است که چه محصولی می‌تواند به بهترین شکل پاسخ‌گوی انتظارات مشتری‌ها در این بخش از بازار باشد و در عین حال بتواند با اهداف تولید آلاینده‌های کربنی اروپا تطابق داشته باشد.


ادغام گروه PSA با گروه ایتالیایی آمریکایی FCA، این نظریه را تقویت می‌کند که این گروه قصد دارد با استفاده از موتورهای الکتریکی در این بخش از بازار باقی بماند، چرا که هم اکنون فیات با مدل 500 تمام الکتریکی در این بخش از بازار حضور دارد.
گروه‌های PSA و FCA به دنبال این هستند تا ادغام خود را در سه ماه نخست سال 2021 نهایی کنند. نتیجه این ادغام ایجاد شرکتی جدید به نام استلانتیس است.

نظر دهید